Acum cativa ani, daca te considerai om cu bani si voiai sa se vada acest lucru, iti puteai cumpara un BMW seria 5 sau un Mercedes E-Class. Cred ca domnii de la Audi au fost un pic lezati in amorul propriu de acest fapt si au „inventat” A6.
Pentru a-si impune mai repede produsul, germanii au creat o adevarata familie de cuvinte: Avant, Allroad, RS6, S6. In unele cazuri, domnii din Ingolstadt au fost „impertinenti”, asta in viziunea celor de la BMW, cu referire la RS6. O perioada, clientii au fost cam contrariatiÂ… un brand premium nascut peste noapte, unde este traditia atat de draga multora? Incepand cu a doua generatie de A6, putem vorbi si de traditie, de longevitate in cazul constructorului german, chiar daca fortam putin lucrurile.
Sincer sa fiu, acest Audi A6 nu imi spune prea multe. De vina este poate varsta, mult prea frageda pentru a fi fanul acestei clase. E o masina corecta pentru segmentul ei, cu un design care continua linia lansata de A8.
Persista un sentiment de déjà vu in privinta produsului casei din Ingolstadt, dar sunt si suficiente elemente care sa te trezeasca la realitate si sa iti spuna ca e vorba de o mica revolutie. Partea frontala are o linie mai agresiva, fiind dominata de masca radiatorului, de forma trapezoidala, o gaselnita care leaga trecutul de prezent (cei care nu au uitat de Auto Union vor intelege demersul nemtilor pentru a crea o anumita imagine de brand cu traditie sportiva).
Nu vreau sa fiu inteles gresit, Audi are un background sportiv care echivaleaza cu al multor constructori auto luati la un loc, dar succesul recent al rivalilor in competitiile sportive a mai sters din gloria de altadata. Trebuie sa va mai vorbesc de noile faruri, care „privesc” dupa colt: A6 devine astfel primul automobil ce beneficiaza in echiparea de serie de acest sistem, ca si de sistemul automat de iluminare pe timp de zi, menit sa sporeasca securitatea in trafic. Sa remarcam si linia descendenta a partii spate, care aduce a coupe, un artificiu estetic tot mai utilizat astazi. Dar, sincer sa fiu, nu prea inteleg notiunea de coupe cu patru usiÂ…
Linia sportiva a lui A6 este completata de portbagaj – care contribuie prin forma sa la sporirea fortei de apasare pe puntea spate – si de jantele din aliaj usor, dotare-standard la noul model. Daca pentru exterior pomeneam de un sentiment de déjà vu, atunci cand vine vorba de interior lucrurile stau cu totul altfel. O scurta privire si iti dai seama ca „totusi se invarte”. Cei de la Audi vorbesc despre un design sportiv si ergonomic. Noi vom spune ergonomie, lux, confort si abia la urma sport.
Singurele detalii care contribuie la crearea ambiantei sportive sunt volanul – unul nou in gama Audi si care ne sugereaza cum va arata „destinul” Audi – si consola centrala orientata spre sofer. Tabloul de bord este clasic si cuprinde turometru si vitezometru de mari dimensiuni, despartite de display-ul sistemului de navigatie. In partea superioara a consolei centrale se regaseste un ecran de 6.5Â’, interfata sistemului multimedia prin care masina si soferul comunica intr-un limbaj agreat de ambele parti. Habitaclul a devenit mai prietenos, prin revizuirea atitudinii fata de ocupanti.
Ampatamentul a crescut cu 83 mm, lucru ce a condus la cresterea spatiului pentru picioare atat la ocupantii locurilor din fata, cat si la cei asezati in spate. Mai gasim vreo 6 mm suplimentari la spatiul din dreptul umerilor pe bancheta din spate si 23 mm in fata.
Vorbind despre spatiu, trebuie sa mentionam cei 546 litri ai portbagajului, fapt impresionant. In rest, piele, materiale de calitate, un sistem audio Bose care te invata ce inseamna o auditie de calitate. Cei care acorda o atentie sporita detaliilor nu vor fi dezamagiti de calitatea finisarii interioare, poate de lipsa levierului franei de mana (si asta pentru ca prezenta lui este inutila), A6 fiind prevazut cu frana electromecanica de parcare.
Vorbim despre o marca, despre un model caruia ii place sa creada ca are o imagine sportiva. Acest deziderat se atinge si prin design sau dotari, dar esential este ce se ascunde sub capota motorului. Noul A6 vine cu o gama complet noua de motorizari ce se inscriu in limitele 140-335 CP. Sunt trei motorizari pe benzina: V8 de 4,2 litri (335 CP si 420 Nm), V6 FSI de 3,2 litri (255 CP si 330 Nm) si un V6 de 2,4 litri (177 CP si 230 Nm). Gama de propulsoare diesel, atat de dragi unui segment tot mai mare de cumparatori, cuprinde un 4 cilindrii Tdi de 2,0 litri (140 CP si 320 Nm) si un V6 TDI de 3,0 litri (premiantul clasei) care poate „doar” 225 CP si 450 Nm. Aceste motorizari au drept garnitura cutii de viteze cu sase trepte; daca este sa fie manuale sau automate, ramane la latitudinea clientului.
Cu ce mai delecteaza A6 audienta, dar numai contra cost? Optional vor putea fi comandate, incepand din 2005, o suspensie adaptativa si un sistem radar de asistare a distantei in trafic fata de vehiculele din fata. Tot la capitolul optionale trecem sistemul de navigatie cu DVD, sistemul audio Bose surround si monitorizarea presiunii din pneuri. Noul Audi A6 este un model care si-a facut bine temele, dar asta dupa ce a trisat putin asteptand sa vada cu ce a iesit concurenta pe piata. Nu a facut rau, viata este grea acolo sus, iar daca vrei sa te impui nu strica sa folosesti orice metoda pentru a o face.
ProMotor