Profitand de disparitia vesnicului oponent, Indian Motocycle, Harley-Davidson astupa golul lasat de Scout cu un model de aceeasi categorie, Sportster. Noua linie inlocuieste totodata propria serie „K”, usor depasita atat tehnic cat si in design.
Compact, robust, cu un motor nervos, vibrant si galagios, a ramas alegerea celor ce au dorit sa calareasca un Harley nu doar pentru placere ci si pentru a avea o motocicleta americana cu tenta sportiva. Valentele sportive au fost exploatate mai tarziu de Eric Buell ce a infiintat compania ce-i poarta numele. Folosind ca baza motoarele de Sportster, Eric a imbunatatit mecanica, a redesenat sasiul si suspensiile reusind astazi sa se masoare cu cei mai mari constructori.
Revenind la Harley-Davdson, nou lansata gama Sportster pentru 2004 cuprinde patru modele. Baza o constituie ca de obicei XL 883 cu o varianta custom XL 883C, puternicul XL 1200C fiind completat de Roadster 1200R al carui logo de pe rezervor este inspirat din cel al modelului de concurs VR 1000.
Noutatile aduse modelelor Sportster 2004 sunt in primul rand de confort. Noul cadru cu o rigiditate crescuta permite pozitionarea seii la 693 mm, mult mai jos decat modelele anterioare. Ambreiajul se actioneaza mult mai usor iar vibratiile specifice motoarelor Harley-Davidson sunt mult reduse datorita montantilor din cauciuc dintre cadru si motor. Roata pe spate a fost marita si la clasa sportster fiind acum de 150 mm.
Sportster 883 are un rezervor de 12.5 litri in timp ce modelul Custom beneficiaza de rezervor de 17 litri. Puterea de 53 de cai obtinuta la 6000 rpm (zona rosie a fost ridicata cu 500 de rotatii) nu sperie pe nimeni dar cuplul de 70 Nm la doar 4400 rpm face ca Sportsterul 883 sa se comporte in acceleratii ca un mustang.
In pura traditie americana Harley-Davidson nu foloseste materiale plastice sau fibra de sticla, pentru a se diferentia clar de numeroasele imitatii, greutatea ajungand la 251kg. Noroc ca centrul de greutate este destul de coborat.
Autoshow