Sponsori tari in Cotroceni

18 12. 2001, 08:58
Concernul coreean LG, firma Erbasu SA si Ericsson sînt cele trei nume grele care vor finanta Nationalul, dupa unele informatii suma totala investita de acestia fiind de peste 1.500.000 $ pe an Sfîrsitul anului a fost unul fericit pentru gruparea din Cotroceni. Ceea ce prevazusera conducatorii

Concernul coreean LG, firma Erbasu SA si Ericsson sînt cele trei nume grele care vor finanta Nationalul, dupa unele informatii suma totala investita de acestia fiind de peste 1.500.000 $ pe an

Sfîrsitul anului a fost unul fericit pentru gruparea din Cotroceni. Ceea ce prevazusera conducatorii „bancari” la jumatatea turului, si anume faptul ca rezultatele bune ale formatiei lui Cosmin Olaroiu vor reusi sa atraga niste sponsori importanti, care sa scoata echipa din impasul financiar, este pe cale sa se înfaptuiasca.

Începînd cu 1 ianuarie 2002, Nationalul va deveni unul dintre cluburile cele mai potente din Divizia A. Celor doua societati care si-au aratat disponibilitatea sa investeasca în Parcul cu Platani, Erbasu SA si Ericsson, li se va alatura cît de curînd si concernul coreean LG, cu care clubul „bancar” se afla deja în tratative foarte avansate.

Initial, s-a încercat constituirea unei societati pe actiuni, în care toti cei care contribuiau la formarea capitalului social urmau sa detina un numar de actiuni în functie de aportul adus. Acest lucru nu a fost însa compatibil cu Legea Sportului, astfel încît s-a ajuns la o solutie care a multumit pe toata lumea. Pastrarea vechii forme de organizare a Nationalului ca societate nonprofit, dar modificarea Comitetului Director.

Astfel, în noua structura de organizare, „executivul” va fi alcatuit din reprezentantii celor trei firme care vor sponsoriza echipa, alaturi de presedintele Gino Iorgulescu, de managerul Cosmin Olaroiu si de reprezentantii altor societati care vor sprijini echipa într-o masura mai mica. În aceste zile, în Cotroceni au loc ultimele negocieri si se lucreaza la definitivarea actelor, astfel încît totul sa fie pus la punct înainte de reunirea echipei.

Directorul executiv al firmei Romanel SA, Khalil Abi Chahine, este cel care a înlesnit colaborarea dintre LG si FC National, chiar daca Romanel SA nu va avea nici o implicare în acest contract. „Deocamdata totul este la nivel de tratative. A fost doar un acord verbal si urmeaza ca saptamîna viitoare sa aiba loc o discutie decisiva. LG are o echipa de fotbal în prima liga coreeana, iar antrenorul lor l-a avut ca elev pe domnul Olaroiu, actualul manager al Nationalului. Cei doi au ramas în relatii bune, Oli are o imagine excelentaîn Coreea si astfel reprezentantii celebrului concern au fost convinsi sa sponsorizeze Nationalul”, a explicat Khalil Abi Chahine, unul dintre cei mai potenti oameni de afaceri de origine straina din România.

Cine este LG?

Concernul LG, fostul Goldstar, este o companie publica în Coreea fara actionari, cu o cifra de afaceri de peste 40 de miliarde de dolari pe an. LG produce si comercializeaza aparate electronice si electrocasnice. Unicul importator al produselor LG în România este firma Romanel, iar directorul executiv Khalil Abi Chahine este un apropiat al clubului din Cotroceni.

În vîrsta de 34 de ani, Khalil Chahine este nascut în Libia, are cetatenie canadiana si i-a sprijinit pe „bancari” în demersul acestora de a atrage LG sa finanteze pe FC National. „O eventuala colaborare între LG si FC National va fi posibila doar datorita antrenorului Cosmin Olaroiu, care dupa ce a jucat 5 ani în Coreea a ramas în relatii foarte bune cu cei de acolo. Societatea Romanel nu are nici un amestec în acest parteneriat. LG a ales sportul pentru imagine si pentru expunere, ca orice firma care cauta sa se impuna pe piata”, a spus Kalil Chahine.

Investesc doar în învingatori
Oficialii lui Dinamo, prima echipa de fotbal de la noi sponsorizata de LG, sînt foarte multumiti de colaborarea cu puternicul concern coreean

Daca afacerea se va încheia, Nationalul va fi al doilea club din Divizia A sponsorizat de LG, dupa Dinamo. Astfel, concernul coreean va putea sa-si promoveze imaginea cu ajutorul primelor doua echipe din Divizia A dupa finalul turului. LG a încheiat un contract de sponsorizare cu Dinamo în vara anului 2000. Coreenii au batut palma cu alb-rosiii pentru o perioada de un an de zile, cu drept de prelungire pentru înca unul.

În vara, înainte de începerea campionatului, „cîinii”, multumiti de parteneriat, au hotarît continuarea întelegerii cu LG-ul. Surse neoficiale afirma ca s-a semnat pentru aceeasi suma, în jur de 600.000 de dolari, bani pe care compania producatoare de produse electronice i-a virat deja. Cum nu este stipulata în act nici o clauza de exclusivitate, firma coreeana poate încheia si cu alte echipe românesti contracte de sponsorizare.

„Cînd s-a batut palma, coreenii de la LG au fost cei care au semnat actele. Ei au ales echipa de pe primul loc, care atunci întîmplator era Dinamo. Apoi, cînd s-a reînnoit întelegerea, contractul s-a facut direct prin Romanel SA, unicul distribuitor al produselor LG prin România”, a spus Khalil.
Sursa:www.prosport.ro