Cotidianul bulgar Standart arată că transportatorii din celălalt capăt al continentului înființează firme în Bulgaria, pentru a beneficia de taxe și asigurări mai mici pentru camioane.
Citându-l pe Stoian Prodanov, directorul companiei de asigurări Bulins, Standart arată că, totuși, cei mai mulți beneficiari ai fenomenului „mașină înmatriculată în Bulgaria” sunt românii, în număr de 30.000, coform cifrelor oficiale, dar în realitate este de circa trei ori mai mare.
Pe lângă impactul pozitiv asupra economiei, datorat taxelor plătite către bugetul de stat al Bulgariei, există și un mare dezavantaj pentru bulgari: o parte dintre aceste mașini sunt implicate în accidente de circulație în străinătate și, prin urmare, asiguratorii bulgari sunt obligați să plătească despăgubiri mult mai mari decât cele plătite de obicei în Bulgaria, ceea ce l-a determinat pe Borislav Bogoev, vicepreședinte al Comisiei Bulgare de Supraveghere Financiară, să se angajeze că Parlamentul de la Sofia va adopta în curând o serie de amendamente legale care vor face imposibil ca o mașină al cărei proprietar are domiciliul într-o altă țară să continue să poarte număr de înmatriculare din Bulgaria.