Spalata-i ca noua!

25 04. 2005, 13:35
Skoda a intrat deja in constiinta cumparatorilor de masini de pretutindeni ca o marca solida, serioasa, chiar hi-class. Rigoarea cehilor, garantata de blazonul nemtilor de la Volkswagen, a scos pe banda rulanta modele de succes, Skoda depasind repede stadiul de sora saraca a lui VW. Unul

Skoda a intrat deja in constiinta cumparatorilor de masini de pretutindeni ca o marca solida, serioasa, chiar hi-class. Rigoarea cehilor, garantata de blazonul nemtilor de la Volkswagen, a scos pe banda rulanta modele de succes, Skoda depasind repede stadiul de sora saraca a lui VW.

Unul dintre primele modele care au rupt gura targului si au umplut buzunarele VW a fost Octavia, cu aproape un milion de bucati vandute. In aceste conditii, era cazul sa apara si Octavia 2.

Noua Octavia nu este cu nimic mai prejos fata de celelalte sedanuri prezentate de producatori in ultimul an. Are linie, are eleganta, are un aer modern. Cehii au demonstrat ca frumusetea poate fi si functionala. Exteriorul pastreaza detaliile de identificare ale modelelor anterioare Skoda, in special grila impodobita cu binecunoscuta stema verde. Chiar si conturul vehiculului are ceva din vechea Octavia, insa curbele sunt mai calde, dimensiunile ceva mai generoase, iar farurile desenate modern. Un detaliu inedit este reprezentat de luminile de semnalizare amplasate pe oglinzile retrovizoare.

Interiorul pastreaza si el nota, in privinta elegantei si a confortului. Calitatea materialelor si a manoperei este de un nivel ridicat, iar siguranta pasagerilor a fost rezolvata cu ajutorul air-bag-urilor.

Altfel, descrierea unor detalii precum buzunarele pentru ochelari sau harta este oarecum inutila in cazul unei limuzine. Scaunele sunt acoperite cu piele ori cu o combinatie de piele si textile, in doua versiuni coloristice: Onyx si Ivory, ambele extrem de placute ochiului. Versiunea Elegance, cea mai scumpa, se bucura de asortarea culorilor pana la cel mai mic detaliu, iar jantele Orion se regasesc doar la aceasta echipare.

Tehnologia destinata soferului si, in egala masura, pasagerilor include sistem de navigatie DVD, sistem audio cu 12 incinte acustice, aer conditionat Climatronic.

Motorizarea se bazeaza pe o oferta de 6 versiuni, patru pe benzina (1,4, 1,6 l – ambele MPI –, 1,6 si 2,0 l FSI) si doua pe motorina (1,8 si 2,0 l) care pot ridica puterea vehiculului pana la 110 KW (140 CP). Transmisia este automata de tip dual DSG (Direct Shift Gearbox) – o transmisie revolutionara, introdusa deja de VW pe noul VW Golf si pe Audi TT quatro.

Una peste alta, Skoda va intra in forta pe piete si cu acest nou model. Probabil ca standardul proprietarilor de autoturisme cehesti creste o data cu cel al autoturismelor in sine, iar ideea unui VW ieftin pentru tarile sarace a disparut inainte de a fi luata in serios de cineva.

ProMotor