Sony Pictures TV și-a vândut canalele din Europa Centrală și de Est, inclusiv din România, către Antenna Group
Sony Pictures Television și-a vândut întregul portofoliu de canale din Europa Centrală și de Est, inclusiv din România, către Antenna Group.
Tranzacția include 22 de canale TV cu plată și două servicii OTT în 12 teritorii. Antenna, gigantul media cu sediul în Olanda, are operațiuni în America de Nord, Europa și Australia. În cadrul tranzacției, compania va achiziționa canalele TV cu plată AXN, Sony și Viasat din Europa Centrală și de Est și serviciile la cerere ca parte a unei investiții majore în regiune. Condițiile acordului nu au fost dezvăluite.
La nivel general, portofoliul Sony ajunge la 24 de milioane de abonați în Polonia, Ungaria, Cehia, România, Bulgaria, Slovacia, Croația, Serbia, Slovenia, Bosnia Herțegovina, Macedonia de Nord și Muntenegru. Cele 22 de canale, care includ brandurile vechi AXN și Viasat, includ un mix de producții originale și programe internaționale de la studiouri americane, inclusiv Sony Pictures Entertainment, CBS, Warner Bros, NBCUniversal, Disney și eOne, scrie Variety.
Antenna, care a început în 1988 ca o companie de radio în Grecia, dorește să îmbunătățească posturile TV cu mai multe programe de știri și divertisment, dar și cu conținut local original. Va investi în continuare în companii de producție din regiune, precum și în alte canale TV și servicii OTT.
Acordul vine la doar câteva luni după ce Sony și-a vândut întregul portofoliu de canale din Marea Britanie către firma de investiții americane Narrative Capital. Acordul a acoperit șapte canale gratuite, inclusiv Sony Movies, Sony Movies Action, Sony Movies Classic, Sony Channel, POP, Tiny POP și POP Max, precum și diversele active digitale ale mărcilor. De asemenea, anul trecut, Sony și-a vândut canalele din Asia. Compania a inițiat un proces de revizuire a portofoliului său de posturi TV în 2019.
Adam Theiler, CEO al TV Antenna Group B.V., a declarat: „Sunt încântat să primesc echipa Sony Networks din Varșovia, Budapesta și București la Antenna Group. Împreună, ne vom reînnoi eforturile de a distra legiunile de fani care au încredere în AXN și Viasat și, prin aceasta, ne vom confirma locul ca partener preferat de conținut al operatorilor de televiziune cu plată și al agenților de publicitate care împărtășesc visul noastră de a dezvolta televiziunea cu plată pe piața din Europa Centrală și de Est”.
Antenna Group a intrat pe piața din România în anul 2013, când a cumpărat de la ProSiebenSat 1 televiziunea Kiss TV şi posturile de radio Kiss FM, Rock FM, One FM și Magic FM.
CITEȘTE ȘI: Netflix a cumpărat primul studio de jocuri video și a lansat cinci producții pe mobil
Sony, în competiție cu Netflix: compania lansează serviciul de streaming Bravia Core
Foto: Profimedia Images