Sony Ericsson România: piața de mesagerie multimedia
Folosind noul standard, posesorii de telefoane mobile cu capabilitați MMS pot transmite mesaje multimedia (text, grafice, fotografii și spoturi audio sau video) catre alt telefon sau catre o adresa de e-mail.
În România, serviciile MMS și-ar putea face apariția chiar din acest an, daca operatorii de telefonie mobila vor considera atractiv acest segment de piața.
Potrivit analiștilor, în fiecare luna sunt trimise sute de milioane de mesaje SMS (Short Messaging Service) în întreaga lume. Spre deosebire de SMS, în cazul noului sistem de servicii MMS, utilizatorii pot trimite și primi mesaje cu text, grafice, imagini sau înregistrari video.
Potrivit oficialilor Ericsson, MMS se constituie însa și într-o baza pentru crearea de alte aplicații.
„Pot deveni astfel accesibile utilizatorilor o serie de servicii precum informații în timp real legate de trafic, meteo, știri (cu tot cu imagini, statice sau video). În plus, nu trebuie uitate avantajele pentru firme, care pot trimite acum reclame cu text, fotografie, video și sunet”, a spus Horia Toader, oficial al Ericsson Telecommunications România.
Modul de funcționare al noilor servicii este însa apropiat mai mult de e-mail decât de un apel telefonic.
Astfel, cei care trimit un mesaj MMS pot specifica, pe lânga numarul de telefon mobil catre care intenționeaza sa trimita informațiile, și o adresa de e-mail și/sau un alt numar de telefon mobil (similar opțiunii BCC – Blind Carbon Copy în cazul mesageriei electronice).
Mesajul va fi transmis din rețea catre un server MMS dedicat, pe care va fi memorata informația, iar destinatarul va primi apoi mesajul prin intermediul rețelei de telefonie mobila.
În ceea ce-i privește pe destinatarii mesajelor, aceștia au opțiunea de a descarca în totalitate informațiile din mesaj, le pot salva sau retransmite la rândul lor catre un numar de telefon sau adresa de e-mail.
„Destinatarul poate opta sa fie numai înștiințat ca are un mesaj MMS sau sa îl primeasca integral. Aceasta opțiune este prevazuta pentru a se evita abuzurile, mai ales în cazul spoturilor publicitare”, a adaugat Toader.
Compatibilitatea cu telefoane produse de celelalte mari nume din industria telecomunicațiilor (Nokia, Motorola, Alcatel etc.) va fi asigurata printr-un software special.
„Programul asigura trunchierea (simplificarea) mesajului și transformarea sa într-un mesaj de tip SMS sau transformarea acestuia într-o pagina WAP, ce poate fi accesata prin majoritatea telefoanelor mobile”, au spus oficialii Ericsson.
În momentul de fața, potrivit Sony Ericsson, telefonul T68i, care va fi lansat oficial luni pe piața locala, este singurul terminal din lume disponibil comercial, cu capabilitați MMS, afirma oficialii companiei.
T68i este un telefon triband GSM (900/1800/1900) și e-GSM, ce dispune de ecran color, browser Wireless Access Protocol (WAP), GPRS (General Radio Packed Service) și HSCSD (High-Speed Circuit-Switched Data), port Infraroșu și tehnologie Bluetooth. În funcție de magazin, el va fi disponibil la un preț între sub 400 de dolari (cu conectare) și aproximativ 450 de dolari, fara conectare la o rețea de telefonie mobila.
„Fara nici un fel de reclama – campania în acesrt sens va începe în saptamânile urmatoare – am vândut deja în România câteva mii bune de telefoane T68i”, afirma Radu Ionescu, oficial în cadrul Ericsson Telecommunications Romania. De asemenea, împreuna cu T68i, va fi lansata în premiera în România și camera digitala CommuniCam MCA-20.
CommuniCam poate fi conectata la telefonul mobil (al carui ecran joaca în acest caz rolul de ecran digital pentru camera) și va putea fi folosita la realizarea de fotografii cu o rezoluție de maxim 640*480 de pixeli (VGA). Pâna în prezent, numai doi operatori europeni de telefonie mobila au lansat servicii comerciale de MMS: Westel (Ungaria) și D2 (Germania), afirma oficialii companiei.
Pe piața din România, cei mai importanți operatori au anunțat pentru anul în curs lansarea de asemenea servicii, parere susținuta de oficialii Ericsson și Sony Ericsson. „Operatorii sunt în curs de testare a serviciului, utilizând soluții Ericsson, iar lansarea comerciala este prevazuta pentru a doua jumatate a anului 2002”, a adaugat Ionescu.