Sindromul oversize, de data asta practic

25 09. 2006, 10:49
S-a terminat vara. Si, fie ca am fost plecati de-a binelea in vacanta sau doar cu gandul, acum e timpul sa ne intoarcem la serviciu sau la scoala, dupa caz. Si, cum intoarcerea asta nu e tocmai prima pe lista dorintelor, cativa designeri s-au gandit sa ne-o indulceasca in stil propriu, cu

S-a terminat vara. Si, fie ca am fost plecati de-a binelea in vacanta sau doar cu gandul, acum e timpul sa ne intoarcem la serviciu sau la scoala, dupa caz. Si, cum intoarcerea asta nu e tocmai prima pe lista dorintelor, cativa designeri s-au gandit sa ne-o indulceasca in stil propriu, cu genti incapatoare si stilate.

Toamna se numara bobocii si laptopurile, agendele, pixurile, notebookurile, PDA-urile. Si, cum, de obicei, sunt destul de multe, in fiecare toamna apare aceeasi problema – cum le „depozitam”? Anul acesta, Marc Jacobs, Prada, Hermes Birkin si Louis Vuitton au venit cu solutii eficiente, ergonomice, stilate si deloc costisitoare, sustin designerii.

Toate astea pe fondul unui trend inca pe val – gentile oversize.

Potrivite atat pentru studenti, cat si pentru managerii de top, variantele sunt multiple, de la genti luxoase de piele (Prada, Louis Vuitton) pana la rucsacuri din materiale sintetice (Marc Jacobs) sau editii limitate (Tumi), de la genti clasice la serviete care intorc capetele pe strada si imbraca laptopul dupa ultima moda.

Prada Antic Cervo Hobo se vrea, la fel ca majoritatea produselor Prada, un simbol al statutului unei persoane. Despre pret (1.490 de dolari), creatorii spun ca merita si nu ne ramane decat sa-i credem pe cuvant. In acest sezon, casa de moda italiana a scos la rampa Antic Cervo Hobo, in care intra un laptop slim (vertical), telefonul mobil si alte cateva accesorii de birou. Pentru studentii constiinciosi in ale… modei, Marc Jacobs a lansat si el editia limitata „Special Items” de rucsacuri plastifiate, in nuante metalice, la un pret care sa se potriveasca bugetului de „scolar” – 44 de dolari. Se stie ca o geanta business Marc Jacobs incepe de la 1.400 de dolari. In cel mai rau caz, poate cobori la 200 de dolari, atunci cand sunt folosite numai materiale sintetice. „Special Items este o colectie realizata numai pentru studenti”, au explicat designerii pretul.

La polul opus in ceea ce priveste opulenta se afla noua colectie Louis Vuitton Taiga Ivan adresata oamenilor de afaceri, care se mandreste cu noul motto – „Fara Logo”. Stilul piesei se apropie foarte mult de trendul „geanta de doctor”, cu multe compartimente foarte bine securizate. Pretul justifica grija pentru securitate – 2.100 de dolari. „Daca merita sau nu, asta decid doar cei care au de inghesuit in geanta una bucata laptop, un BlackBerry si cel putin o agenda si, in plus, trebuie sa asorteze servieta unei tinute business”, sustine unul dintre designerii de la Louis Vuitton.

E drept ca mini-computerele si caietele studentesti nu au aparut de ieri-de azi, dar, pana sezonul acesta, designerii nu „au indraznit” sa propuna oversize intr-o era a posetelor prea mici pentru telefonul mobil. Acum insa, „Efectul Maxi” a lovit SUA si Europa inca de la primele genti maxi aparute la rubrica „cool” in revista Vogue, in 2006. Nimeni nu s-a gandit insa pana in acest sezon sa creeze posete cu spatiu predestinat laptopului.

Dupa Afaceri