Sindicate: Gara de Nord ar putea fi executata silit
Intre aceste bunuri se afla utilaje, statii de tren si sedii ale cailor ferate, inclusiv Gara de Nord din Bucuresti, arata sindicatul CSN Meridian, din care face parte Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial din CFR.
Compania Nationala CFR SA are o datorie de peste 2.040 mil. lei, acumulata in perioada decembrie 2005 – iulie 2011. Compania de cai ferate are de platit aceasta suma furnizorilor privati de energie electrica Enel, E.ON si CEZ (peste 803 mil. lei) si companiei de stat Electrica (peste 1.236 mil. lei). Circa 41% din totalul datoriei CFR o reprezinta penalitatile de intarziere la plata.
Situatia companiei este critica, intrucat nu are bani ca sa-si achite debitele. Furnizorii au poprit conturile sucursalelor de cai ferate regionale, au inceput licitatiile pentru vanzarea bunurilor in care CFR isi desfasoara activitatea, au deconectat de la retea sucursale regionale, statii de calatori si statii de tren din punctele de trecere a frontierei.
„E o situatie fara precedent. Exista riscul ca functionarea companiei sa fie grav perturbata sau chiar blocata„, explica Ion Popescu. Sucursala CF Bucuresti are sechestrate spatii din cladirea Garii de Nord, iar in Brasov sunt cladiri in care activeaza Oficiul de Informatica, astfel incat transferul echipamentelor IT din spatiile susceptibile sa fie vandute de creditori ar fragmenta sau chiar intrerupe functionarea Oficiului.