Siguranta fara opriri la pit-stop
Pentru ca este pur si simplu indiferenta la capriciile vremii, in special la ploaie.
Siguranta conteaza!
Un studiu intreprins de Goodyear a aratat ca in Europa siguranta este principala grija a soferilor de autovehicule de familie, de clasa medie si mare. In special atunci cand este vorba de sofatul in conditii de ploaie si umezeala. O alta concluzie la care a ajuns Goodyear, dupa ce a studiat statisticile anuale de meteorologie, este ca un sofer european trebuie sa conduca aproximativ 141 de zile pe an in conditii de ploaie si umezeala.
Momentul adevarului
Dincolo de afirmatii si o campanie publicitara care anunta HydraGrip drept „Best in wet” (cel mai bun pe ud), oficialii Goodyear au invitat presa sa testeze „pe viu” noua anvelopa, alaturi de produsele concurente. Sesiunea de probe a fost gazduita de un aeroport din apropierea orasului Budapesta unde am avut la dispozitie modele din diferite clase (Opel Corsa, Opel Signum si Honda Accord Tourer).
Franarea de urgenta este reactia soferilor obisnuiti in momentul aparitiei unui obstacol neprevazut pe carosabil, moment in care rolul pneului poate fi decisiv. Distanta de franare a modelului echipat cu Hydragrip a fost vizibil mai mica comparativ cu modelul echipat cu alte anvelope din aceeasi clasa. La fel s-a intamplat si in cazul slalomului printre jaloane. La volanul masinii „incaltate” cu HydraGrip am obtinut timpi mai buni fata de o masina identica cu anvelope diferite. In final a venit proba acvaplanarii in curba unde HydraGrip a demonstrat inca o data de ce este „Best in wet”. Nu este vorba aici „despre pomul laudat” ci este o batalie pe care se pare ca Goodyear si-o poate trece linistit in palmares.
Performantele care ne-au impresionat isi gasesc explicatia in infuzia de tehnologie pe care Goodyear a operat-o la nivelul noului HydraGrip. Tehnologie despre care indraznim sa afirmam ca este pe cat de originala, pe atat de greu de inteles. Pe scurt, HydraGrip inglobeaza tehnologia „DynamicDrain Tred”, o combinatie de caracteristici tehnologice extrem de sofisticate cum ar fi 3D-BIS, „lamelele in cascada”, design-ul V-TRED sau un material compozit de inalta performanta, creat special pentru banda de rulare. Si acum, pe cat se poate, in romaneste.
3D-BIS este un sistem inventat de Goodyear si se traduce prin „Blocuri tridimensionale interblocabile”, sistem cunoscut de la anvelopele de iarna. Efectul se regaseste in comportamentul optim pe ud dar si in abilitatea de a conserva caracteristicile de manevrabilitate precisa si dinamica a unei anvelope de inalta performanta. Lamelele in cascada optimizeaza contactul cu drumul si eficientizeaza franarea in conditii de carosabil ud, avand un efect de presiune in urma cresterii progresive a rigiditatii longitudinale. Suprafata de contact este mai mare cu cat franarea este mai puternica. Designul V-TRED este caracteristica high-tech ce ofera rezistenta la acvaplanare pe toata durata de viata a anvelopei. Banda de rulare a fost creata dintr-un mix reactiv de polimeri si un sistem dual de ramforsare, ce ofera manevrabilitate si tractiune optima in conditii de umezeala.
Faptele vorbesc
Rezultatul este uimitor si este unul dintre motivele pentru care Goodyear si-a ales drept slogan „Because not all tyres are the same” (pentru ca nu toate anvelopele sunt la fel). Poate ca sunt toate rotunde, dar, dupa testele la care am luat parte, putem afirma ca unele anvelope Goodyear sunt mai rotunde decat altele. Cel putin la categoria anvelope de inalta performanta pentru vara.
Autoshow