Dupa un sezon 2003 in care a stat departe de traseele de concurs pentru a-si pune la punct noua arma, Mitsubishi a lansat pe 27 noiembrie, la Tokyo, modelul Lancer WRC04, cu care spera sa reediteze performantele din trecut.
Sven Quandt, directorul departamentului competitii, declara ca, in ciuda celor peste 6.000 de modificari aduse proiectului initial, procesul va fi de durata. Unul dintre motive ar fi ca la prima etapa, Raliul Monte Carlo, masina va fi dotata doar cu diferentiale mecanice si cutie manuala clasica. Va fi singurul WRC care nu va beneficia de diferentiale active, de unde si prudenta in declaratii.
Motorul deriva din cel de grupa A, care a adus cele patru titluri cucerite de Makinen, si este inclinat spre spate cu 20 de grade, pentru a imbunatati repartitia maselor.
Cutia de viteze este montata transversal, dar furnizorul nu mai este X-track, ci FFD Ricardo.
Tot o schimbare de furnizor si la capitolul frane, unde Brembo l-a inlocuit pe AP Racing.
Mario Fornaris, inginerul-sef care a condus echipa de proiectare, a pus accentul pe simplitate si pe o buna cunoastere a materialului de concurs inainte de a incepe testele.
Design-ul masinii este considerat cel mai conservator de la aparitia categoriei
WRC in 1997, desi s-a pus un foarte mare accent pe aspectul aerodinamic, folosindu-se din plin tunelul aerodinamic al constructorului de monoposturi Lola.
Gilles Panizzi, pilotul-vedeta al echipei, este rezervat in privinta competitivitatii masinii, cel putin in primele etape ale sezonului, dar recunoaste ca este o foarte buna baza de plecare pentru a redeveni competitivi.
Mitsubishi va participa la toate etapele sezonului 2004, incredintand a doua masina alternativ pilotilor Kristian Sohlberg, Gigi Galli si Daniel Sola, urmand a lua, pe parcursul sezonului, decizia de pastrare a unuia dintre ei. Welcome back!