Serviciul 112 ar putea fi întrerupt
Serviciul pentru apeluri de urgență 112 ar putea fi întrerupt, în luna februarie a anului viitor, dacă nu va fi rezolvată problema finanțării activității, a declarat, joi, directorul general al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), Marcel Opriș.
"Dacă nu găsim resurse de finanțare, închidem serviciul 112, pentru că nu vor mai fi bani pentru plata salariilor", a adăugat Opriș.
Comisia Europeană a anunțat miercuri că a început procedura de infringement împotriva României, pentru a se asigura că numărul unic de urgență 112 funcționează corespunzător. Legislația UE în materie de telecomunicații impune statelor membre să se asigure că serviciile de urgență sunt accesibile gratuit, formând numărul de urgență unic european 112. Statele membre trebuie să garanteze, de asemenea, că operatorii de telecomunicații furnizează serviciilor de urgență informațiile privind localizarea apelantului pentru apelurile către numărul 112, efectuate de pe telefoane fixe sau mobile.
Operat de STS, serviciul 112 a fost lansat în aprilie 2005, în urma unei investiții de 40 milioane de euro, și a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicația software și echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor și agențiile dispecer.