Seat este oaia neagra din portofoliul Volkswagen, inregistrand pierderi consecutive in ultimii ani, fapt ce ii pericliteaza viitorul ca marca a grupului VAG. Anul 2007 a insemnat revirimentul marcii, reusind sa neutralizeze pierderile si chiar sa inregistreze un plus.
Profitul operational inregistrat de constructorul spaniol in anul precedent a fost de 8 milioane de euro. O valoare ce poate parea nesemnificativa pentru un constructor de talie europeana, dar performanta spaniolilor nu este de neglijat, daca tinem cont ca in 2006 au inregistrat o pierdere record de 150 milioane de euro. Secretul revirimentului financiar a constat in restructurari masive. Veniturile companiei au crescut cu 0,4% la 5,89 miliarde euro.
In ciuda plusurilor inregistrate in situatille financiare, productia a scazut cu 2,3% pana la 413.000 unitati. Cu toate ca Seat a pierdut constant bani incepand cu 2005, mai marele Volkswagen, Martin Winterkorn, este inca increzator in viitorul marcii.
Citeste mai mult la Promotor