Seat Altea

Apropo.ro / 22.07.2005, 14:15
Seat Altea
Acest inceput de vara a fost in mod cert marcat de lansarile de monovolume. Probabil cel mai exotic si mai incitant dintre toate, este Seat Altea, primul produs al Audi Brand Group, care sustine ca a lansat un nou segment de piata, numit Multi-Sport-Vehicle. Ca inaugureaza sau nu un nou

Acest inceput de vara a fost in mod cert marcat de lansarile de monovolume. Probabil cel mai exotic si mai incitant dintre toate, este Seat Altea, primul produs al Audi Brand Group, care sustine ca a lansat un nou segment de piata, numit Multi-Sport-Vehicle.

Ca inaugureaza sau nu un nou segment doar cativa guru ai marketing-ului pot sa stie, ce pot eu sa va spun este ca Seat Altea este de departe cel mai interesant monovolum mediu in acest moment, demarcandu-se clar de concurenta la nivel de design, cel putin in partea din fata.

Foarte felina, bine echilibrata si in acelasi timp agresiva, aceasta imprima un aer sportiv noului Seat. Vazuta din lateral, nervura ce plonjeaza de deasupra pasajului rotilor fata da masinii o tenta de temperament tipic spaniol, facand-o sa para usor cabrata. Pacat de zona spate, mult mai banala decat restul caroseriei.

Un aspect extrem de interesant si util, il reprezinta stergatoarele, care in pozitia repaus sunt adapostite in montantii parbrizului. Principalul avantaj este acela al degajarii zonelor murdare de la extremitatile laterale ale parbrizului, efect benefic avand in vedere ca in general monovolumele nu exceleaza la vizibilitatea spre colturi.

La interior, cel putin in versiunea Sport-up, dotata cu motorul TDI de 2 litri si 140 CP, se gasesc niste superbe scaune sport, cu o excelenta sustinere laterala si un volan foarte bine profilat. Spatiul este mai mult decat suficient, atat pentru ocupantii locurilor din fata cat si pentru cei din spate, dar portbagajul nu are nimic extraordinar, cu cei 409 litri ai sai. Ergonomia este corecta, pozitia de condus placuta, dar comenzile stergatoarelor si semnalizatoarelor sunt o idee prea apropiate de volan.

In mers, motorul diesel de 140 CP este o placere, disponibil de pe la 1.800 rot/minut, si cu o curba de cuplu „plina”, cu o valoare maxima de 320Nm intre 1750-2500 rot/minut. Ridicand un pic tempo-ul constatam o sensibilitate destul de pronuntata la vant lateral, precum si zgomote aerodinamice sesizabile cu incepere de la 120km/h. Desi franarea este puternica si anduranta, senzatia lasata de pedala de frana este destul de spongioasa, cu o cursa cam lunga, in schimb ABS-ul intervine foarte eficient, fara sa fie prea prezent in prima faza a franarii.

Una peste alta, cred ca Seat a ridicat stacheta destul de sus, sau, citand logo-ul firmei, ii va imbia pe concurenti sa „Cross the line”, pentru a tine pasul.

Mediafax

Tags: