Se strang randurile

Apropo.ro / 20.06.2006, 14:10
Se strang randurile
Daimler-Benz si Chrysler au uimit pe toata lumea, in 1998, cand si-au unit fortele, creand un holding ce valoreaza zeci de miliarde de dolari. Scopul acestor aliante este de a-ti crea o pozitie solida pe o piata mondiala foarte instabila si volatila. Asta se traduce prin marirea

Daimler-Benz si Chrysler au uimit pe toata lumea, in 1998, cand si-au unit fortele, creand un holding ce valoreaza zeci de miliarde de dolari. Scopul acestor aliante este de a-ti crea o pozitie solida pe o piata mondiala foarte instabila si volatila. Asta se traduce prin marirea profiturilor, colaborarile dand ocazia productiei in masa a multor componente, care urmeaza sa fie folosite in comun de marcile „inrudite”, obtinandu-se, dupa caz, economii colosale. Dar, pana acum, in grupul DaimlerChrysler, colaborarea a fost prea discreta si s-a rezumat la grefarea unor tehnologii mai vechi pe modelele americane (platforma generatiei precedente E, o serie de motoare diesel si cutii automate). Frica germanilor a fost mare, ei crezand ca infuzia puternica in Chrysler va dauna imaginii premium pe care si-au contruit-o Mercedes. La inceput Mitsubishi urma sa-i ajute pe americani in dezvoltarea de noi platforme, dar dupa divortul cu japonezii situatia s-a complicat.

Conform ultimelor zvonuri, noul sef al grupului, Dieter Zetsche, a hotarat ca legaturile sa devina mai stranse intre cele doua companii, care datorita strategiei adoptate pana in prezent au avut, pe rand, dificultati financiare.

Colaborarea urmeaza sa se-ntample, intr-o prima faza, pe doua directii sau platforme, mai bine zis. Astfel, pe platforma LY vor fi construite, la Chrysler, urmasii lui 300C, Magnum si Charger, iar la Mercedes noile E, R si CLS (primele doua in 2010, iar cel din urma in 2012). Cealalta „destinatie” urmareste infratirea tehnica a lui Grand Cherokee si Commander cu ML.

Un al treilea jucator in aceasta ecuatie este VW, care deja conlucreaza cu americanii pe partea de vehicule utilitare si urmeaza sa preia rolul vacant al lui Mitsubishi.

Citeste mai mult in ProMotor

Tags: