Se pleaca din Australia
Ca si anul trecut, prima cursa a sezonului se va desfasura în Australia. Dupa interminabile discutii legate de accidentul care a cauzat moartea unui comisar de cursa în 2001 pe circuitul de la Melbourne, Federatia Internationala de Automobilism (FIA)
a decis zilele trecute ca nu exista motive pentru schimbarea locului de desfasurare a primului GP al sezonului. La aceeasi concluzie au ajuns si autoritatile de la Melbourne care au anchetat accidentul.
Oficialii australieni si cei ai FIA au conchis ca deficientele care au permis raspîndirea resturilor masinii lui Villeneuve într-o zona rezervata publicului, dupa ciocnirea cu Ralf Schumacher, pot fi remediate usor pîna pe 3 martie, data de desfasurare a cursei.
Pe de alta parte, Federatia a confirmat includerea în calendar a GP-ului Marii Britanii, desi anul trecut s-a spus în mai multe rînduri ca aici nu sînt respectate toate conditiile de siguranta. În afara de unele probleme organizatorice, oficialii Formulei 1 le-au repreosat organizatorilor englezi ca nu exista suficiente cai de acces la circuit, inclusiv parcari, si ca publicul ajunge prea usor pe pista din tribune.
Desi initial FIA a scos din calendar GP-ul britanic, lasînd o luna de pauza între cursele de la Nurburgring si Magny-Cours (23 iunie – 21 iulie), a revenit asupra deciziei la intervenita premierului de la Londra. Tony Blair a promis ca lucrarile de modernizare vor fi încheiate în scurt timp, dar a trebuit sa plateasca 5 milioane de dolari FIA drept garantie pentru calitatea amenajarilor. Federatia Internationala a amenintat ca va pastra banii daca în vara circuitul nu va fi „perfect pentru Formula 1”.
Daca în privinta calendarului s-a revenit practic la situatia de anul trecut, au aparut în schimb modificari ale regulamentului.
Din acest an, monoposturile vor putea ramîne în legatura radio permanenta cu boxele, ceea ce va permite echipei sa controleze mai bine pilotii si masinile în timpul cursei.
Ca de obicei, FIA a propus noi norme tehnice, care fac din bolizii de Formula 1 masini mai sigure nu doar pentru piloti. Astfel, tot ca rezultat al accidentului de la Melbourne din 2001, constructorii sînt obligati din acest sezon sa mareasca rezistenta elementelor de prindere ale rotilor cu 20 la suta. FIA a mai impus marirea lampii spate si montarea de oglinzi retrovizoare.
Sursa:www.mediafax.ro