Scrisoare de intentie cu stil
Vrei sa ai o scrisoare de intentie pe masura calitatii pregatirii tale? Pentru asta trebuie doar sa citesti si sa aplici urmatoarele ponturi:
1. O scrisoare de intentie trebuie sa fie „conversationala”, nici prea formala, dar nici cu un stil prea degajat. Cea mai grea parte a conceperii unei scrisori de intentie este gasirea tonului potrivit.
Daca ai un ton prea degajat, angajatorul va crede ca expeditorul nu este tocmai sincer. Un ton prea formal si va suna prea pompos.
2. O scrisoare de intentie trebuie sa fie concisa. Ce ar fi sa trimti o scrisoare de intentie de patru pagini si un CV de sase ? Cel care le-ar citi s-ar plictisi de la primele paragrafe si ar trece fara menajamente la urmatoarea.
O buna scrisoare de intentie nu va avea niciodata mai mult de o pagina si doua paragrafe „suculente”. O scrisoare in care elementul esential este „vedeti CV-ul pe care-l atasez”, este o sansa ratata.
3. O scrisoare de intentie trebuie sa fie corect scrisa. Greselile gramaticale sau de ortografie sunt de neiertat.
Un angajator care ar citi o astfel de scrisoare cu greseli gramaticale, ar vedea „prin” ea un candidat neglijent, care nici macar pentru a solicita un job nu e in stare sa-si dea toata silinta. Reciteste si corecteaza orice gresala, oricit de minora ar parea!
Roaga un prieten pe care-l admiri pentru stilul sau de exprimare, sa o citeasca si, eventual, sa o corecteze. Multi angajatori vad in scrisoarea de intentie un exemplu al calitatilor de comunicare ale candidatului. Nu pierde aceasta ocazie de a face o impresie buna de la inceput.
4. O scrisoare de intentie trebuie sa reflecte interesul tau pentru firma la care vrei sa te angajezi. De aceea, trebuie sa includa date specifice din care sa reiasa ca ti-ai facut temele. Arata cum firma va beneficia de calitatile si aptitudinile tale.
Exprima-ti increderea in aceasta firma, aratind ca stii cite ceva despre afacerile pe care le deruleaza si despre pozitia sa pe piata. Asemenea informatii le poti obtine din publicatii de specialitate, articole de presa, statistici oficiale, site-ul firmei de pe Internet, … etc. Investeste timp in studiul mediului de afaceri al firmei, inainte de a scrie scrisoarea de intentie.
Sursa: www.myjob.ro