Schumi i-a rupt pe toti

08 07. 2002, 09:13
Prudent în prima parte a cursei de la Silverstone, cînd nu a riscat atacul împotriva lui Montoya, Michael Schumacher nu a putut fi nici acum oprit. El a ales cea mai buna strategie, cu 3 opriri la boxe, schimbînd însa numai de doua ori pneurile, exact cînd a fost nevoie. Dincolo de

Prudent în prima parte a cursei de la Silverstone, cînd nu a riscat atacul împotriva lui Montoya, Michael Schumacher nu a putut fi nici acum oprit. El a ales cea mai buna strategie, cu 3 opriri la boxe, schimbînd însa numai de doua ori pneurile, exact cînd a fost nevoie.

Dincolo de fair-play-ul lor proverbial, suporterii britanici ai Formulei ar face orice sa-l vada înfrînt pe cel pe care ei si numai ei l-au poreclit Schuey. Episodul de acum 3 ani, cînd germanul si-a frînt piciorul, e pentru fanii din Albion o amintire placuta, mai ales pentru ca a aruncat în lupta pentru titlu un britanic, Eddie Irvine.

Marele Premiu al Marii Britanii editia 2002 a demonstrat însa ca oamenii de pe grila nu au descoperit antidotul „virusului Schuey”. Masina rosie „ucigasa” e printre celelalte ca un uliu într-un stol de porumbei. Cauciucurile Bridgestone folosite de teamul din Maranello au fost favorizate de temperaturile scazute si de ploaia care a onorat circuitul britanic în fata gumelor Michelin folosite de concurentii McLaren si Williams. În fata unui asemenea adversar, care are toti asii în mîneca, numai doua strategii puteau functiona. Ambele au fost încercate, dar fara succes.

Ploaia, un sfetnic prost.

Cînd ai doi optari la masa de joc si te lupti cu un careu de asi, trebuie sa risti totul pe cacealma. David Coulthard a încercat ceea ce Senna, acum aproape zece ani, a reusit la Donington, într-un alt Mare Premiu al Marii Britanii de neuitat: sa ghiceasca intentiile norilor. Scotianul nu a fost un meteorolog bun, a ramas cu gume de uscat cînd a început sa toarne, a revenit prea repede la acestea cînd ploaia dadea fals impresia ca va înceta. Astfel, de pe o pozitie de lider pe care a detinut-o timp de cîteva secunde, David a terminat, dupa 4 opriri la standuri, penultimul.

Cu pedala la fund.

Un alt om care a încercat sa faca imposibilul a fost Montoya. Columbianul s-a luptat timp de 15 tururi cu Michael Schumacher, dotat cu un monopost net superior. În final, vulpoiul german a gasit fisura în armura lui Juan Pablo si a defilat mai departe. Montoya a revenit cu o manevra incredibila, de super finete, în lupta cu celalalt om din Maranello, Barrichello. Daca brazilianul nu bloca motorul la startul în turul de formare, el putea fi învingatorul. În final, superioritatea tehnica a masinilor Ferrari avea sa îsi spuna cuvîntul asupra celorlalte, iar cea a lui Michael Schumacher asupra lui Barrichello.

CLASAMENT CURSA

1. M. SCHUMACHER Ferrari 1h31’45″015

2. BARRICHELLO Ferrari, la 0’14″578

3. MONTOYA Williams, la 0’31″661

4. VILLENEUVE BAR , la un tur

5. PANIS BAR, la un tur

6. HEIDFELD Sauber, la un tur

Clasati: 7. FISICHELLA (Jordan), 8. R. SCHUMACHER (Williams), 9. MASSA (Sauber), toti la un tur,10. COULTHARD (McLaren), 11. DE LA ROSA (Jaguar), amîndoi la doua tururi Abandonuri: BUTTON (Renault/54), SATO (Jordan/50), RAIKKONEN (McLaren/44), TRULLI (Renault/29), BERNOLDI (Arrows/28), IRVINE (Jaguar/23), FRENTZEN (Arrows/20), SALO (Toyota/15), WEBBER (Minardi/9), MCNISH (Toyota/0).

CLASAMENT PILOTI
1. M. SCHUMACHER 86p
2. R. BARRICHELLO 32p
3. MONTOYA 31p
4. SCHUMACHER 30
5. COULTHARD 26
6. RAIKKONEN 11
7. BUTTON 10
8. HEIDFELD 6
9. FISICHELLA 6
10. TRULLI 4
11. MASSA 4
12. IRVINE 3
13. VILLENEUVE 3
14. WEBBER 2
15. PANIS 2
16. SALO 2
17. FRENTZEN 2

CLASAMENT CONSTRUCTORI
1. FERRARI 118p
2. WILLIAMS 61p
3. McLAREN 37p
4. RENAULT 14p
5. SAUBER 10p
6. JORDAN 6p
7. BAR 5p
8. JAGUAR 3p
9. MINARDI 2p
10. TOYOTA 2p
11. ARROWS 2p.

Sursa: www.prosport.ro