Sapte dintr-o lovitura

11 10. 2006, 10:39
In sfarsit, la Salonul Auto de la Paris, a cazut voalul de pe varianta break a Daciei Logan, denumita MCV (Multi Convivial Vehicle). Trecand peste denumirea greoaie, MCV completeaza gama Dacia cu un vehicul polivalent (ofera pana la 7 locuri), cu un excelent raport pret/prestatii/spatiu.

In sfarsit, la Salonul Auto de la Paris, a cazut voalul de pe varianta break a Daciei Logan, denumita MCV (Multi Convivial Vehicle). Trecand peste denumirea greoaie, MCV completeaza gama Dacia cu un vehicul polivalent (ofera pana la 7 locuri), cu un excelent raport pret/prestatii/spatiu.

Caroseria este identica cu cea a lui Steppe, dar, din pacate, lipsesc exact elementele care-l faceau pe acesta atat de dezirabil. Ceea ce pierde in estetica recupereaza, insa, la spatiul interior, care se anunta de-a dreptul urias. Nici Loganul in trei volume nu este o masina mica pentru clasa ei, dar cu MCV jocul a fost dus la un alt nivel. Ampatamentul acestuia este mai lung cu 275 mm, atingand neverosimila valoare de 2,905 metri, adica mai mult decat la un Vel Satis sau chiar Grand Espace. Si inaltimea este mai mare (cu 15 mm, totalizand 1,64 m), ceea ce face din masina de 4,45 m lungime un adevarat „devorator” de pasageri si bagaje. Rezultatul cel mai evident se inregistreaza pe locurile din al treilea rand, unde pana si persoanele de peste 1,85 vor calatorii in conditii optime. Chiar daca inclini sa crezi ca este doar text de PR, realitatea confirma acest lucru, spre mandria noastra nationala. In configuratia cu 7 locuri portbagajul are de suferit (avand doar 200 de litri). In acest caz unul montat in exterior, pe pavilion, poate salva situatia. Daca se renunta la doi pasageri imbunatatirea este deja drastica (700 l), iar daca cineva vrea sa-si deschida firma de curierat se va bucura mult pentru cei 2.350 litri, disponibili cand se rabateaza si bancheta din mijloc.

Viata la bord este indulcita de micile spatii de depozitare, insumand un total de 54 de litri, raspandite prin habitaclu.

Platforma tehnica este identica cu Logan, fiind disponibile aceleasi motorizari si cutii de viteze. Difera marginal puntea spate, care a fost intarita pentru a face fata celor 515 kg ale sarcinii utile. Din cauza maselor sensibil mai mari, cifrele performantelor sunt un pic mai moderate la toate variantele, dar nu este tragic deloc, avand in vedere castigul in spatiu util. Varianta diesel 1.5 dCi de 70 CP, de exemplu, accelereaza in 17,7 secunde pana la 100 km/h, viteza maxima este de 150 km/h, in timp ce consumul mediu este de doar 5,3 l/100km.

Preturile se vor incadra in intervalul 8.200-11.600 euro, ceea ce va face din MCV preferata micilor intreprinzatori sau a taximetristilor. Noi totusi asteptam o varianta mai apropiata de SteppeÂ…

Citeste mai mult in ProMotor