Samsung QMX

Apropo.ro / 15.12.2007, 12:22
Samsung QMX
Pentru europeni, Samsung înseamnă televizoare și frigidere, nicidecum mașini. St totusi...

Pentru europeni, Samsung înseamnă televizoare și frigidere, nicidecum mașini. Și totuși, noul Samsung QMX a fost lansat oficial la coreeni, iar în 2008 urmează fratele său francez, Renault Koleos.

Samsung QMX a fost lansat la Salonul Auto de la Seoul, din primăvară, sub forma unui concept apropiat în proporție de 99% de modelul de serie din imagini. Ceea ce ne face să credem că la fel se va întâmpla și cu modelul de serie Renault Koleos (al cărui concept a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris din 2006), care va avea schimbat doar calandrul și sigla.

Este clar de la prima privire că noul model va concura cu Hyundai Tucson, cel mai bine vândut SUVla noi în țară, în Coreea anunțându-se o luptă interesantă între Samsung QMX, pe de o parte, și Hyundai Tucson + KIA Sportage, pe de altă parte.

Noul model pare că vrea să schimbe percepția clientelei de mașini ieftine, venind cu un design elaborat și un interior plin de gadgeturi. Centura inferioară a caroseriei îl integrează în clubul mașinilor cu valențe off-road, mai ales că Samsung QMX este oferit cu tracțiune integrală încă din versiunea de bază, față de viitorul Renault Koleos, care va oferi și versiuni cu tracțiune doar pe puntea față.

Dimensional, Samsung QMX nu este foarte mic, dar lungimea de 4,52 metri și lățimea de 1,85 metri îl plasează în categoria SUV-urilor compacte, fiind ceva mai evoluat decât un Nissan Qashqai, de pildă. Ampatamentul este foarte mare, cei 2,69 metri asigurând un confort foarte bun celor cinci pasageri. Mai ales că interiorul, pe lângă nivelul foarte bun al finisărilor și atenția la detalii (cel puțin la nivel estetic), dispune de o ergonomie bine gândită. Interesant, hayonul este din două bucăți, ca la BMW X5, de exemplu.

Versiunile mai pretențioase au un ecran de 7" în partea superioară a consolei centrale, iar lângă schimbătorul de viteze regăsim o adevărată centrală de comandă, pentru fanii butoanelor multimedia. La nivelul securității, nu lipsesc cele șase airbaguri, un sistem de control al stabilității VDC și controlul presiunii din pneuri.

Sub capotă se găsesc propulsoare de origine franceză, în număr de patru. Două sunt diesel common-rail, fiind vorba despre cunoscutul 2,0 dCi, în două trepte de putere: 150 CP și 175 CP. Celelalte două sunt pe benzină: 2,0 litri și 140 CP (concurent direct cu versiunea de bază a lui Hyundai Tucson) și 2,5 litri cu 175 CP.

Se preconizează ca prețul de bază pentru cea mai ieftină versiune diesel să pornească din jurul sumei de 18.000 euro, ceea ce face noul Samsung QMX o opțiune extrem de tentantă pentru pasionații acestui tip de vehicule. Așteptăm să vedem când va debuta acest model pe piața românească – în cazul în care francezii nu vor păstra pentru Europa doar fratele Renault Koleos, pregătit pentru debut la Salonul Auto de la Geneva, din primăvara lui 2008.