Samael, în concert la București

Apropo.ro / 23.10.2006, 08:44
Samael, în concert la București
Metalfan îți propune un eveniment de sunet și lumina aparte: Samael, o trupa elvetiana cu o prestație live spectaculoasa, pentru prima data în România. Concertul va avea loc sâmbata, 2 decembrie 2006, la Sala Agronomia, si este organizat impreuna cu One Event si Sonic

Metalfan îți propune un eveniment de sunet și lumina aparte: Samael, o trupa elvetiana cu o prestație live spectaculoasa, pentru prima data în România.

Concertul va avea loc sâmbata, 2 decembrie 2006, la Sala Agronomia, si este organizat impreuna cu One Event si Sonic Engine.

Având un sound unic, aflat la mijlocul drumului dintre metal și electro, Samael este o trupa inconfundabila, capabila sa creeze o atmosfera deosebita.

Discografie:

Into the Infernal Storm of Evil – 1987, demo (autoprodus)
Macabre Operetta – 1988, demo (autoprodus)
Medieval Prophecy – 1988, EP (autoprodus)
From Dark to Black – 1990, demo (autoprodus)
Worship Him – 1990, LP (Osmose Productions)
Blood Ritual – 1992, LP (Century Media)
After the Sepulture – 1993, EP (Century Media)
Ceremony of the Opposites – 1994, LP (Century Media)
Samael 1987 – 1992 – 1994, compilație (Century Media)
Rebellion – 1995, EP (Century Media)
Passage & Xytras’s Passage – 1996, LP (Century Media)
Exodus – 1998, EP (Century Media)
Eternal – 1999, LP (Century Media)
Black Trip – 2003, DVD (Century Media)
Since the Creation… – 2003, box-set (Century Media)
Telepath – 2004, single (Regain)
Reign of Light – 2004, LP (Regain)
On Earth – 2005, single (Regain)
Ceremony of Opposites / Rebellion – 2005, compilație (Century Media)
Era One / Lesson in Magic # 1 – 2006, LP (Century Media)

În deschidere:

Dies Irae (București)
Site oficial: http://www.diesirae.ro/
MySpace: http://www.myspace.com/diesiraeromania

Avatar (Craiova)
Site oficial: http://www.avatar-band.ro/
MySpace: http://www.myspace.com/avataromania

Producatorii evenimentului: One Event & Sonic Engine

Pagina oficiala a evenimentului: www.samael.metalfan.ro

Pentru eveniment se vor pune în vânzare 1000 de bilete la prețul de 55 RON, iar dupa epuizarea acestora vor mai fi disponibile bilete la prețul de 65 RON.

Precomenzi de bilete se pot face aici !

Parteneri: 24 FUN, MTV, City FM, Radio3Net, Nord-Est FM, Port.ro, Beauty Of Pain, Bilete.ro, Gazduire.ro, Twilight13Media

Despre Samael:
În primavara anului 1987, în Elveția, Vorphalack pune bazele formației Samael (ca termen, Samael este adesea considerat numele de înger al diavolului înaintea decaderii), alaturi de tobarul Pat Charvet, care un an mai târziu parasește grupul, înlocuitorul sau fiind Xytraguptor, fratele lui Vorphalack. Începuturile stau sub semnul influențelor provenite de la formațiile de black-metal de prima generație, în special de la compatrioții Celtic Frost și de la britanicii de la Venom. Dupa doua demo-uri, Into the Infernal Storm of Evil (1987) și Macabre Operetta (1988), în octombrie 1988 cei doi reușesc sa înregistreze EP-ul Medieval Prophecy, un autoprodus brut, incluzând cover-ul Third of the Storm (Hellhammer), care atrage atenția casei de discuri franceze Osmose Records.

Dupa o serie de mici concerte în Elveția, Franța, Germania și Polonia pe parcursul anului 1989, în martie 1990, dupa înca un demo, From Dark to Black , avându-l acum alaturi și pe basistul Masmisein, trupa intra în studio pentru a înregistra primul full-length, Worship Him. Acest album, înțesat cu ritmuri de bas și tobe rapide sau lente extrem de grele, riff-uri de chitara infernale și câteva efecte atmosferice provenite de la clapele lui Xy, incluzând toate piesele compuse pâna în acel moment, reprezinta fara îndoiala o piatra de temelie în activitatea ulterioara a trupei și, deși astazi nu ar mai lovi cu aceeași putere, trebuie menționat ca în contextul anilor Â’90, în care nu existau prea multe trupe care sa se axeze pe acest gen de imagine ultra-satanica, albumul s-a vândut în peste 100.000 de exemplare numai în Europa.

Urmeaza în decembrie 1992 albumul Blood Ritual, editat de data aceasta de Century Media, la pupitrul producatorului aflându-se Waldemar Sorychta (Grip Inc., Tiamat), album oarecum asemanator cu primul dar mult mai lucrat, accentul fiind pus pe riff-uri joase și huruite și pe vocea demonica. Nu extrem de rapid, exceptând poate piesa–titlu, produsul prefațeaza prin intro-ul de pian din Since the Creation albumele urmatoare; de altfel se simte nevoia unui clapar permanent, gasit în 1993 în persoana lui Rodolphe H.

Dupa EP-ul în ediție limitata la 500 de copii After the Sepulture, conținând o reînregistrare a piesei–titlu și o preluare dupa Venom (Manitou), în februarie 1994 apare albumul Ceremony of Opposites, produs din nou de Waldemar Sorychta, un album strabatut de o atmosfera sinistra și întunecata, un album excelent, ce denota faptul ca trupa a început sa-si gaseasca propriul eu și sa ajunga la maturitate, precum și calitațile lui Rodolphe H.

în ceea ce privește efectele orchestrale la clape și sampler. Combinarea melodiei învolburate obținute pe clape cu atacul dur al chitarei creeaza ceea ce s-a numit „macabre operettas”. Ideea de baza a albumului este ca universul este compus din contradicții și termeni opuși – de altfel acesta fiind baza filosofiei Samael, principala cale ce a dus la progresul trupei. De altfel, având sub umbrela o trupa într-o evidenta ascensiune, Century Media lanseaza în noiembrie 1994 compilația 1987 – 1992, conținând albumele Worship Him și Blood Ritual, cu un sunet net superior originalelor.

Începutul anului 1995 este marcat de apariția EP-ului Rebellion, în care ies în evidența spectaculoasul programming al lui Xy și progresul facut de Vorph la voce, fapt evident pe cover-ul Alice Cooper, I Love the Dead. Fiind un produs inovator și neobișnuit, cu o piesa „ascunsa”, Static Journey, precedata de un fragment instrumental excepțional ce demonstreaza ca Xy ar putea la fel de bine sa scrie soundtrack-uri pentru filme, EP-ul este recomandat chiar și celor ce nu se topesc dupa sonoritațile black-metal. Acest EP oarecum ciudat netezește calea pentru un album despre care s-a vorbit numai la superlativ, un adevarat succes: Passage (1996).

Întreaga parte de clape și drum-machines este preluata de Xy (Rodolphe H. parasind trupa), el fiind de altfel cel care compune în întregime muzica; versurile sunt scrise de Vorph, un nou chitarist, Kaos (Gorgon), este cooptat, iar Waldemar Sorychta este cel care regizeaza superba simfonie.

Se constata în acest moment evoluția pe care Samael a realizat-o de la black-metal-ul crud de la începuturi pâna la a încorpora în muzica diverse elemente de industrial, gothic și multe altele într-o capodopera metalica. Century Media a lansat acest album însoțit de un al doilea CD, conținând albumul în viziunea pseudo-clasica propusa de Xy – o versiune complet instrumentala, un proiect ambițios care, în ciuda pericolului de a trece într-un con de umbra ținând cont de nivelul ridicat impus de original, reușește sa impresioneze; XytrasÂ’s Passage conține în plus versiunile refacute ale materialelor de arhiva Wintersonnenwende și Der Stam Kains.

Este vremea pentru o apariție live de anvergura, ceea ce se produce în primavara lui 1997 la Full of Hate Festival, alaturi de Obituary, Death, Entombed, Crowbar, Killing Culture și Strapping Young Lad. În iunie 1998 urmeaza un nou EP, Exodus, constituind ca și restul de EP-uri de pâna acum o punte de trecere între doua full-length-uri.

De data aceasta el face trecerea între abstractul Passage și mai caldul Eternal. Exodus este produsul unei trupe aflate în cautarea unei noi nișe, produs ce înlocuiește gheața de pe opusul anterior cu o mai mare profunzime în scrierea muzicii și care este în același timp heavy și misterios – muzica se poate caracteriza prin sintagma: chitara electrica versus tehnologia.

Produs de David Richards (Rolling Stones, Queen) în iulie 1999, Eternal dezvaluie înca o data latura dramatica a trupei. Noul opus respira o dinamica incredibila generata de pasajele atmosferice și de refrenele puternic axate pe chitara și conține experimente și mai îndraznețe în zona electronic/industrial/gothic, consolidând trupei poziția de înaintaș în aceasta arie muzicala.

Centrul albumul îl reprezinta clapele și tobele programate de Xy, în timp ce chitara ramâne la un nivel echilibrat (diferit de forța pe care a avut-o în Passage), iar Vorph își îmbunatațește calitațile vocale astfel încât sa acopere suspine și gemete adânci, declamații ragușite și growling-uri înfioratoare. În toamna aceluiași an, Samael pleaca în turneu în Statele Unite alaturi Monstrosity, Dimmu Borgir și Epoch of Unlight.

La începutul aparițiilor scenice din vara anului 2002, Kaos parasește trupa. În ianuarie și februarie 2003, Samael apar ca invitați ai veteranilor de la Cathedral și ai nou-înființaților de la Without Face într-un turneu european, apoi îi gasim în turneu nord-american alaturi de Cathedral și Strapping Young Lad, sub numele de Redemption Tour. În același an apare colecția de DVD-uri numita Black Trip, conținând filmarile a trei concerte: la festivalul Summer Breeze (Germania, 2002), la Chicago (1994) și în Polonia (1996), urmata de un box-set editat de casa de discuri, Since the creation…, care, dupa cum îi sugereaza și numele, conține întregul material discografic al trupei.

2004 este anul lansarii urmatorului album de studiou, Reign of Light, editat de casa de discuri suedeza Regan Records și co-produs de același Waldemar Sorychta. Albumul este urmarea fireasca a predecesorului sau, pastreaza linia de baza de pe Eternal, rafinând-o însa. Trupa ramâne la aceleași clape, drum-machine și râsetele sinistre ale lui Vorph, compoziția pieselor fiind una solida, fiecare dintre ele având aceeași calitate. Deși utilizarea clapelor și a influențelor electronice este din ce în ce mai intensa, ea se îmbina cu reminescențele înca puternice ale metalului întunecat cu care a pornit Samael la drum.

Deși un accident al lui Xy soldat cu fracturarea încheieturii mâinii la sfârșitul lui 2005 determina încetarea activitații live pentru o perioada, în ianuarie 2006 îi gasim pe cei de la Samael în turneu european alaturi de Obituary și Maroon, concomitent cu lansarea pe piața a ultimului dublu album, Era One / Lesson in Magic # 1 – colecție de arhiva ce conține material cu puternice influențe electro înregistrat inițial în 2002 și compoziții ambientale înregistrate în 2003. Era One se remarca prin tobele programate, ruperile de ritm, vocea cântata, absența chitarei (deși nu se poate spune ca aceasta absența are un rol negativ ținând cont de linia de industrial/EBM adoptata) și pasajele orientale. Lesson in Magic # 1 este o calatorie meditativa a lui Xy, muzica electronica fiind dominata de ruperi de ritm și riff-uri staccato.

Se poate spune ca puțini artiști au reușit sa exploreze laturile întunecate ale metalului și în același timp sa evite stagnarea conturându-și noi provocari și stabilindu-și ștacheta tot mai sus așa cum a facut-o trupa elvețiana Samael; deși atât aparițiile cât și muzica au fost întotdeauna oarecum ciudate și misterioase, ele au fost complet inovatoare în aceasta zona, denotând o nesfârșita dorința ca perfecționarea și progresul creativ sa nu excluda deținerea unei categorii de fani fideli în întreaga lume.

Componența:

Vorph – voce / chitara
Xy – tobe/programming/clape
Makro – chitara
Christophe (Masmiseim) – bas
– foști membri: Kaos – chitara, Rodolphe H. – clape/sample, Pat Charvet – tobe

Diana Diaconescu

Metalfan