SAB mizeaza 2 milioane de dolari pe Timisoreana

Apropo.ro / 06.05.2002, 19:38
SAB mizeaza 2 milioane de dolari pe Timisoreana
Dupa opt luni de la achizitia fabricii Bere Timisoreana, grupul international South African Breweries (SAB) - detinatorul Ursus a inceput campania de transformare a Timisoreana din marca regionala in marca nationala. Campania de marketing care va sustine procesul are un buget de 2

Dupa opt luni de la achizitia fabricii Bere Timisoreana, grupul international South African Breweries (SAB) – detinatorul Ursus a inceput campania de transformare a Timisoreana din marca regionala in marca nationala.

Campania de marketing care va sustine procesul are un buget de 2 milioane de dolari, bani care vor fi cheltuiti in special pentru reclama televizata si prin afisaj stradal, promotii nationale de fidelizare a consumatorilor si stimulare a punctelor de vanzare.

Timisoreana este in prezent cea mai puternica marca regionala, cu o fidelitate crescuta din partea consumatorilor din Banat, fiind unul dintre principalele motive pentru care SAB a achizitionat Bere Timisoreana.

Inceperea campaniei de transformare a Timisoreana in marca nationala era asteptata de majoritatea analistilor de pe piata berii in special datorita faptului ca Ursus, berea fanion a SAB in Romania, si-a epuizat potentialul de crestere.

„La mijlocul anului trecut am cumparat marca Timisoreana cu scopul precis ca in urmatorii trei ani sa o dezvoltam intr-o marca nationala, din segmentul de pret mediu. Am petrecut ultimile cinci luni pentru a finaliza marca din perspectiva consumatorului”, a declarat Steve Woodward, presedintele SAB Romania.

In afara de reclame si promotii, SAB desfasoara in prezent si o campanie de schimbare a sticlelor tip EURO in care era comercializata Timisoreana cu cele de tip NRW (cu gat lung). De asemenea, comerciantilor le sunt explicate regulile de asezare pe rafturi si le sunt indicate principalele marci concurente pe segmentul de pret mediu: Golden Brau – care apartine austriecilor de la Brau Union si Bergenbier – marca Interbrew (Belgia). Pretul recomandat de vanzare este de 9.500 lei pentru sticla si 11.500 lei pentru cutie.

SAB a vandut anul trecut, cumulat cu Timisoreana, 1,6 milioane hectolitri de bere, adica 14,5% din piata. Cea mai mare parte a vanzarilor s-a datorat marcilor Ursus (peste 900.000 hectolitri) si Timisoreana, care detine singura 4,5% din piata. Cel mai puternic concurent al Timisoreana la nivel national va fi Golden Brau, care are vanzari anuale de 1,4 milioane de hectolitri si este cea mai bauta bere din Romania.

SAB este al doilea competitor de pe piata romaneasca a berii, estimata la 12 milioane de hectolitri si 500 – 600 milioane de dolari anul acesta. Grupul detine patru fabrici in Romania, la Cluj, Timisoara, Buzau si Pitesti, dintre care ultima va fi inchisa in cursul acestei luni.

Concurentii SAB pe piata berii din Romania sunt Brau Union (Gosser, Kaiser, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Gambrinus), Interbrew (Stella Artois, Hopfen Konig, Bergenbier, Noroc) si Tuborg Romania (Carlsberg, Tuborg si Skoll).

Laurentiu Ispir