Saab 9-7X – Vantul schimbarii

20 04. 2004, 13:03
Continuand cea mai mare ofensiva de noi modele din istoria companiei, Saab a lansat oficial la New York primul sau SUV, 9-7X. Intens mediatizat, 9-7X devine cel de-al patrulea model al gamei si cel mai important jucator al marcii suedeze pe piata Nord Americana, unde SUV-urile sunt consumate

Continuand cea mai mare ofensiva de noi modele din istoria companiei, Saab a lansat oficial la New York primul sau SUV, 9-7X. Intens mediatizat, 9-7X devine cel de-al patrulea model al gamei si cel mai important jucator al marcii suedeze pe piata Nord Americana, unde SUV-urile sunt consumate in cantitati industriale. Sa fie oare 9-7X „salvatorul” companiei?

Dintotdeauna numele Saab a fost asociat cu exclusivitate, productie anuala redusa si design tipic suedez. La un moment dat insa, in istoria unor anumiti constructori vine un moment care schimba toate acestea. Moment in care cifrele de vanzari sunt mult mai importante decat traditia, individualitatea si filozofia marcii. Devin esentiale pentru supravietuire (a se vedea BMW, Volvo, Cadillac, Volkswagen sau Porsche). Pentru Saab, momentul este aici si se numeste 9-7X. Un SUV mediu de lux, care „vine sa exploateze la maxim latura sportiva”, afirma Peter Augustsson, Presedinte si CEO al companiei, cu ocazia lansarii oficiale. Suna cel putin interesant.

Asemeni recent lansatului 9-2X, puternic inrudit cu Subaru Impreza, si 9-7X dispune de o platforma straina suedezilor. Este vorba despre cea utilizata de GM in cazul Chevy TrailBlazer si GMC Envoy. Motivul? Costurile scazute de productie, 9-7X urmand sa fie asamblat alaturi de acestea la uzina GM din Moraine (Ohio) incepand cu 2005.

Astfel, cele mai mari eforturi au fost facute la nivelul design-ului exterior, tocmai pentru a accentua trasaturile noului venit: grila frontala tipica Saab, geamuri laterale posterioare care aparent „imbraca” montantul D, jante speciale de 18 toli (oferite standard) si luneta ce aminteste de 9-5 Wagon.

In interior, vorbim despre un Saab veritabil si inimitabil. Aici regasim plansa de bord tipica marcii, consola centrala usor orientata inspre sofer, un original suport de pahare, tapiterie din piele (oferita in standard) si contact intre scaune. Gratie banchetei rabatabile, volumul portbagajului variaza intre 1161 si 2268 de litri, 9-7X fiind capabil sa remorcheze pana la 3 tone. Sigur pana in panzel albe, Saab ofera pentru SUV-ul sau numeroase airbag-uri si un inteligent sistem ce previne rasturnarea masinii, Rollover Sensing Module.

Gandit in primul rand pentru yankei, noul 9-7X dispune de doua propulsoare pe benzina, amplasate longitudinal: un 6 cilindri in linie de 4,2 litri si un V8 de 5,3 litri. Primul dezvolta 275 CP si 372 Nm, varful gamei oferind 300 CP si 447 Nm.

Puterea este transmisa celor patru roti prin intermediul unei transmisii automate cu 4 trepte Hydra-Matic, suspensia fata fiind independenta iar cea spate, multi-link. Cu preturi intre 37.000 si 45.000 de dolari, 9-7X va fi disponibil initial doar in Canada si Statele Unite, Saab sperand sa aiba un succes de proportii. Trebuie sa fie asa.

Autoshow