– Cît timp au durat cursurile de pregătire?
Cursul a fost intensiv, a durat cîteva zile, de dimineaţa pînă seara, cu teorie şi apoi ”alergare” pe circuit. Alături de mine au participat la acest curs şi cîştigătorii concursului ”We’re looking for drivers”, propus de organizatorii Bucharest City Challenge, Carmen Poenaru şi Valentin Lungu. Dar am fost însoţiţi şi de fotograful Adrian Stoicoviciu şi operatorul Sport.ro Florin Despa. În iulie, au mai participat la acelaşi curs Cabral şi George Vintilă.
– Ce conţinea “partea teoretică” a cursului?
Cam tot ceea ce se poate întîmpla într-o cursă FIA GT: reguli, steaguri, cum trebuie abordate curbele, cu ce viteză, dar şi turaţia motorului, cazurile de accident şi motivele acestora. Dacă eşti pasionat de maşini, asimilezi informaţii din orice curs, mai ales dintr-unul oferit de profesionişti. M-am simţit ca Michael Schumacher pentru o zi!
– Care este limita de viteză admisă?
În condiţii normale de raliu, nu există limită de viteză, îi dai maşinii cît poate, dar, totodată, şi cît poţi tu. Să nu uităm că în această cursă participă piloţi profesionişti, campioni care vin cu ambiţii mari.
– Ce calităţi trebuie să aibă un pilot profesionist? Devii pilot profesionist după ani mulţi de alergat în raliuri, nu după doar un curs. Sînt şi, deocamdată, voi rămîne multă vreme la nivel de debutant. Rămîne de văzut dacă voi mai participa şi pe viitor la alte curse de genul acesta. Un pilot trebuie să aibă viteză de reacţie, agilitate, calităţi native pentru şofat, echilibru mental şi o condiţie fizică foarte bună, pentru că aşa este în orice sport.
– Care crezi că sînt cele mai mari pericole într-un raliu?
Competitorii direcţi, starea carosabilului, condiţiile meteo, nivelul de organizare, dar şi… animalele lăsate libere.
– Cum crezi că te vei descurca la cursa din august?
Ştiu foarte bine că voi participa alături de piloţi profesionişti de raliuri, iar mulţi dintre ei sînt campioni! Dar asta nu mă împiedică să visez la o cursă frumoasă, fără accidente şi la care să obţin un loc bun.