Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, lucreaza la elaborarea unui plan de afaceri pe trei ani care prevede o scadere a profitului pe 2008, mutare prin care managementul spera sa pozitioneze compania pe o tendinta de crestere si pentru anii 2009 si 2010.
"Construim un plan de afaceri care prevede o scadere a profitului in 2008, pentru a asigura cresterea in anii urmatori. Pentru a avea in trei ani de acum inainte trenduri in crestere trebuie sa sacrifici ceva in primul an. Practic, 2008 nu va fi la fel de bun ca 2009 si va fi cu mult mai rau decat in 2010", a declarat pentru ZF Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom.
Planul de afaceri urmeaza sa fie supus aprobarii boardului companiei.
Operatorul a raportat in primele 9 luni din 2007 un profit net de 19,5 mil. euro, fata de 41,6 mil. euro in aceeasi perioada din 2006. Romtelecom a inregistrat in 2006 venituri de 895 mil. euro, in scadere cu peste 30 mil. euro fata de 2005, iar in primele noua luni din 2007 veniturile au fost de 649 mil. euro, de asemenea in scadere.
Compania a anuntat ca prioritatile pentru 2008 sunt cresterea veniturilor si a eficientei operationale si efectuarea cu maxima atentie a investitiilor, doar in acele segmente sau produse care pot aduce scaderi rapide ale costurilor pentru companie.
Ioannidis afirma ca va continua sa se implice puternic in implementarea planului de afaceri, el intentionand sa viziteze si in acest an toate sediile importante ale Romtelecom, pentru a le explica personal managerilor din teritoriu care sunt prioritatile operatorului. "In primul rand, in primul trimestru, voi merge in tara si voi vorbi cu oamenii despre planul de afaceri. Oamenii trebuie sa stie care e directia, care sunt tintele noastre principale", a spus seful Romtelecom.
"Anul trecut, moralul organizatiei era foarte scazut. Oamenii de la orice nivel de management credeau ca este o batalie pierduta, iar Romtelecom era o companie pe moarte, care pierdea mii de clienti pe zi. Cand am mers in tara si am vorbit cu oamenii nostri, foarte putini credeau ca se poate face ceva. Mai mult sau mai putin oamenii credeau ca asta a fost, ca Romtelecom isi incheia rolul si ca destinatia sa finala fusese atinsa. Trebuie sa admit ca a trebuit sa pun multa energie pentru a convinge oamenii, chiar pe unii de la un nivel foarte inalt, ca avem o sansa", a explicat Ioannidis. Directorul general al Romtelecom spune ca a cerut sa fie informat de nemultumirile formulate inclusiv de clientii rezidentiali si in special de clientii mari de business ai operatorului. "Daca aflu ca un client mare de business al Romtelecom nu este multumit de serviciile noastre, eu ma duc personal sa ma intalnesc cu acel client".
Seful Romtelecom, care a preluat conducerea companiei anul trecut, a schimbat aproape complet echipa de management si a oprit scaderea numarului de clienti pe telefonia fixa, dupa trei ani de scaderi continue ale bazei de utilizatori.