Romtelecom lanseaza serviciul CLIP-A

09 04. 2002, 08:37
Romtelecom a anunțat lansarea serviciului "Prezentarea identitații liniei chematoare" (Calling Line Identification Presentation - CLIP-A), care se adreseaza abonaților conectați pe linii telefonice principale în centrale digitale SIEMENS, ALCATEL și ERICSSON.

Romtelecom a anunțat lansarea serviciului „Prezentarea identitații liniei chematoare” (Calling Line Identification Presentation – CLIP-A), care se adreseaza abonaților conectați pe linii telefonice principale în centrale digitale SIEMENS, ALCATEL și ERICSSON.

Pentru utilizarea serviciului „Prezentarea identitații liniei chematoare”, abonatul trebuie sa aiba un terminal telefonic cu afișaj electronic, dotat cu funcția „Identificarea chematorului”, abonatul apelat avînd posibilitatea sa vizualizeze numarul chemator înainte de a accepta apelul, se arata într-un comunicat Romgelecom, remis agenției MEDIAFAX. Astfel, pot fi vizualizate numere de apel provenind din România (din rețeaua de telefonie fixa și din rețelele de telefonie mobila) și din strainatate, dar nu pot fi afișate numerele celor care sînt abonați la serviciul „Numar Telefonic Neinformabil” și nici ale celor care și-au restricționat prezentarea identitații cu serviciul CLIR (Calling Line Identification Restriction).

Serviciul CLIP-A se ofera la cererea abonatuluiși se taxeaza cu de 84.000 lei – tarif de accesare (încasat o singura data) și 29.400 lei – abonament lunar. Tarifele nu includ TVA. În același timp, ROMTELECOM a lansat și serviciul „Restricționarea prezentarii identitații liniei chematoare” – CLIR-A (complementar serviciului CLIP-A), prin care abonatul chemator poate împiedica vizualizarea numarului sau la terminalul abonatului chemat, chiar daca acesta din urma utilizeaza serviciul CLIP-A, prezentat mai sus. Serviciul CLIR-A este disponibil pentru abonații conectați în centralele digitale de tip SIEMENS, ALCATEL, ERICSSON și GOLDSTAR.

Serviciul poate fi oferit în doua moduri: „apel cu apel” – doar prin tastarea unui prefix special (implicit pentru toți abonații conectați în centralele mentionate), sau „permanent” (la cerere). Pentru modul „apel-cu-apel”, abonatul trebuie sa aiba un terminal dotat cu semnalizare în ton. Potrivit prevederilor Legii nr.676/2001 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul telecomunicațiilor, intrata în vigoare în luna martie a.c., serviciul CLIR-A nu este tarifat de catre ROMTELECOM. Pentru abonații ISDN, care beneficiau și pâna acum de acest serviciu, noutatea consta doar în netarifarea serviciului.

sursa: mediafax