Românii la Golden Drum: Mulți da’ buni!
În schimb, spotul lor, „Porcul”, realizat pentru MTV România, a reușit sa aduca un premiu important la secțiunea TV promo. GMP/map a venit acasa cu un Bronze Drum, Cohn & Jansen și-a scris numele pe shortlist, în timp ce restul agențiilor românești au mai bifat o viza de Slovenia pe pașaport.
Cea de-a 12-a ediție a Golden Drum a avut peste 1.500 de participanți din 40 de țari, nu doar din Noua Europa. Pentru Naumovici & friends faptul ca Leo Burnett a ajuns agenția anului la Golden Drum nu pare sa fi fost o mare surpriza. „Așa cum am declarat și înaintea plecarii, ne așteptam sa ne întoarcem acasa cu Golden Rose. Anul trecut am ratat la un singur punct titlul suprem la Portoroz, iar anul acesta monitorizaseram ce se întampla în Cehia și Polonia, așa ca știam ca plecam cu prima șansa”, spune directorul de creație al agenției.
McCann Erickson România a câștigat un Golden Watch cu campania „Made in Romania”, realizata pentru MTV România, în timp ce lucrarea „Porcul”, a aceleiași agenții, a obținut o statueta Nike, la secțiunea TV&Film Promo.
Bogdan Naumovici a fost și în juriul festivalului, la secțiunea TV, Print și Radio, despre care spune ca a avut standarde foarte ridicate. „De aceea au intrat pe shortlist doar vreo 5% din lucrarile înscrise. Am susținut fiecare lucrare din România care mi s-a parut ca are vreo șansa. Nu am reușit sa aduc toate lucrarile românești propuse de mine pe shortlist, de exemplu „Igloo” de la McCann, „Dosarele Istoriei” de la Graffiti sau „Gala Societații Civile” de la Cohn & Jansen, însa am reușit sa aduc câte ceva.”
Cohn & Jansen a ajuns anul acesta pe shortlist. Deși nu a luat nici un premiu, Andrei Cohn, directorul de creație al agenției, e de parere ca „sa fii pe shortlist te scutește de ipostaza groaznica de a fi doar turist la un festival. Ca sa fi luat un premiu ne-au lipsit niște competitori mai slabi în cazul campaniei anului, iar în cazul Honda – unde nu s-a acordat nici un premiu – un juriu mai marinimos”.
Lucrarile celui de-al XII-lea „congres” de publicitate.
Parerile despre cine și cu ce a participat anul acesta la festival sunt împarțite. Cohn e de parere ca expresia „ce face omul, face și maimuța” definește atitudinea participanților în raport cu lucrarile special concepute pentru festival. „Daca în anii trecuți strategia de festival era practicata mai mult de catre agențiile mari, anul acesta și cele mai neputincioase pâna ieri au descoperit rețeta talentului pe banda rulanta. Astfel, mai mulți clienți vor plati marfa de duzina tot anul viitor, pentru ca sa primeasca gratis înainte de festival niște glumițe cu logo în dreapta jos, aparent inofensive”.
Naumovici e convins ca lucrarile înscrise au fost, ca în fiecare an, dezechilibrate. „Unele dintre ele nu aveau ce cauta acolo, iar altele erau demne de Cannes. Dar asta se întâmpla la fiecare festival și are de-a face cu capacitatea interna a unei agenții de a-și evalua propriile lucrari”. Ceva mai domol e Felix Tataru, general manager la GMP/map, a carui agenție a luat un Bronze Drum pentru lucrarea „Paharul”, brand Mândra: „Recunosc ca am vazut multe lucrari la care am ramas masca și mai masca am ramas la unele care nu au fost nici macar finaliste, deși în alte festivaluri, inclusiv Cannes, au fost apreciate. Însa așa e un festival, foarte subiectiv. Juriile sunt formate din oameni! Oameni care au experiențe diferite, din piețe diferite. Cine știe ce alta campanie sociala, de exemplu, o mai fi fost în alta parte a lumii, care poate seamana, din pura întâmplare, cu alta înscrisa în festival?”
Citește mai multe despre romanii care au fost la Golden Drum numai în