Romanii au perceput criza in mod diferit

De: Marian Andrei / 04.02.2010, 13:08
Romanii au perceput criza in mod diferit
Aproximativ jumatate dintre romani cred ca in perioada crizei preturile la produsele alimentare si nealimentare au fost majorate.

Un studiu al firmei de cercetare Mercury Research, realizat la
sfarsitul lunii octombrie 2009 pe un esantion de 780 de persoane, a
urmarit perceptiile romanilor peste 18 ani privind masurile
luate de companiile de bunuri de larg consum in perioada de
criza
in comparatie cu perioada de dinainte.

Astfel, 49% dintre respondenti au apreciat ca preturile
la produsele alimentare au crescut
, in timp ce 44% au
remarcat o majorare la cele nealimentare.

De asemenea, 43% considera ca in perioada crizei preturile la
produsele alimentare au ramas neschimbate, iar 7% au remarcat o
diminuare a preturilor.

Pentru produsele nealimentare, 45% au afirmat ca preturile au
ramas la fel, iar 12% ca sunt mai mici.

Pe de alta parte, consumatorii sunt de parere ca
recesiunea a adus mai multe
promotii
, oferte speciale, tombole si concursuri
la
produsele alimentare si nealimentare. In acelasi timp, studiul mai
arata ca numarul de reclame nu a fost perceput ca fiind mai
mic
in perioada crizei fata de cea premergatoare
acesteia.