Romania participa la competitia „Young? Creative? Chevrolet!”!
105 de scoli din toata Europa, printre care si Universitatea Nationala de Muzica din Bucuresti, s-au inscris pentru a lua parte la a treia editie a concursului "Young? Creative? Chevrolet!"
Concursul a fost initiat in 2007 si la prima editie au participat 8 state.
In 2008, numarul lor a crescut deja la 15 cu un total 75 de institutii de invatamant inscrise.
Romaia este reprezentata pentru prima data!
Muzica, noua disciplina care a fost inclusa in concurs, a fost aleasa de scoli din cinci state europene.
Perioada de inscriere pentru "Young? Creative? Chevrolet!" a inceput pe 20 octombrie 2008 si s-a incheiat pe 30 noiembrie, cu inregistrarea a 105 scoli participante din 19 tari din toata Europa.
Cele 19 tari participante la editia din 2009 sunt: Austria, Statele baltice (Lituania, Estonia si Letonia), Belgia, Bulgaria, Croatia, Cipru, Republica Ceha, Franta, Germania, Ungaria, Italia, Olanda, Portugalia, Romania, Serbia, Slovenia si Elvetia.
Wayne Brannon, Directorul Executiv al Chevrolet Europe declara:
"Suntem foarte impresionati de reactia pozitiva cu care a fost intampinat concursul nostru de anul trecut de scolile de arte aplicate. La acesta au participat 75 de scoli din 15 tari, dovedind ca studentii sunt dornici sa accepte provocarea! Pentru o marca de automobile dinamica precum Chevrolet, care are la baza o traditie foarte bogata, legatura dintre arta si marca are un potential enorm. Suntem deja nerabdatori sa vedem rezultatele la categoriile Fotografie, Video, Arte Vizuale, Moda si Muzica si sa descoperim cum interpreteaza si cum traduc studentii marca Chevrolet in propria disciplina artistica."
Muzica, disciplina nou introdusa in editia din 2009, este totodata disciplina la care participa si tara noastra.
Obiectivul este compunerea unei melodii originale, care sa reflecte valorile Chevrolet si care sa poata fi folosita pentru reclama Chevrolet difuzata prin diferite mijloace de informare (TV, radio si Internet).
Pe 25 mai au fost acordate premiile locale.
Pentru a desemna castigatorii a fost nevoie de specialisti din domeniile auto, marketing si arta (Adela Popescu, actrita; Dan Vardie, membru COTY si presedinte Autobest; Elena Hartan redactor Gandul; Mihaela Taflan, violonista; Simona Negoita, Communication Manager General Motors si Leonard Nica, Marketing Manager Chevrolet).
Premiile etapei nationale:
Premiul intai: 1.200 euro
Premiul al doilea: 500 euro
Premiul al treilea: 300 euro
Castigatorii competitiei locale au fost:
Premiul intai: Ciprian-Octavian Ghita
Premiul al doilea: Vlad Roman
Premiul al treilea: Vlad Roman
Premiile care ii asteapta pe studentii care vor castiga competitia europeana sunt:
Premiul intai:
Suma de 1.000 euro. In plus, castigatorul (castigatorii) va fi invitat pentru 2-3 zile sa ia parte la o inregistrare profesionista sau la una realizata de un compozitor profesionist intr-un studio dintr-un oras european.
Premiul al doilea: 1.000 euro
Premiul al treilea: 600 euro
Prezenta la evenimentul de premiere ca membra a juriului Adela Popescu a declarat:
"Ma bucura sa constant ca exista astfel de proiecte, mai ales ca stiu ce inseamna sa fii tanar, sa muncesti mult, sa-ti doresti o cariera muzicala. Anul trecut ma bucuram sa aflu ca Chevrolet sustine programele SOS Children\’s Villages, iar astazi constant ca Chevrolet are si alte proiecte pe langa acestea, proiecte care au o constanta in planurile marcii, ele fiind initiate de ceva ani buni. Ce pot sa spun decat: Felicitari castigatorilor, Felicitari Chevrolet, Bafta Romania!".