ROMANIA LA PUTERE (II)
De vreo trei ani încoace Romania a devenit un fel de Adrian Minune, adica un talent pe care îl apreciezi mai ales la șpriț. Nu știu cat s-au temut de lucrarile noastre creativii straini, dar știu ca ungurii au transpirat anul asta la gandul ca petrecerea lor naționala va fi concurata de la numai 50 de metri distanța de a noastra.
Anul asta la Portoroz a plouat fara încetare. Așa mi-am adus aminte de o reclama pentru Volkswagen Beelte în care turna cu galeata de la început și pana la final, surprinzand pustiul și tristețea de pe terase, plaje și strazi. Mesajul era însa unul cum nu se poate mai potrivit. Dupa ploaie rasare întotdeauna soarele, de unde și legatura cu noul Beetle Convertible.
În ultima seara, GlodenDrum-ul trage linie și aduna. Seara de gala s-a deshis cu un premiu pentru cel mai inspirat și talentat regizor dintr-o serie de șase, care ilustreaza o tema de tip non-sens într-un film de un minut, avand la dispoziție aceeași echipa de producție, aceiași actori, șase ore de filmare și șase de montaj. Mandria noastra s-a chemat anul asta Alexandru Maftei.
Dupa ce anul trecut a ratat pentru numai un punct titlul cel mare, în 7 octombrie, Leo Burnett & Target Romania a reușit sa ne razbune orgoliul național, cucerind Golden Roze și devenind agenția anului. Pentru prima oara, la Portoroz, Romania a caștigat nu numai la șpriț, ci și la puncte. Deci se poate
Andi Moisescu(andi.moisescu@apropo.ro)