România încearca sa atraga turiști britanici cu sejururi culturale

Apropo.ro / 09.11.2004, 12:16
România încearca sa atraga turiști britanici cu sejururi culturale
România încearca sa atraga un numar mai mare de turiști britanici prin promovarea tururilor culturale și a Deltei Dunarii, a declarat, luni, 8 noiembrie, Carmen Moraru, director al Direcției de Promovare din Agenția Naționala de Turism (ANT), prezenta la

România încearca sa atraga un numar mai mare de turiști britanici prin promovarea tururilor culturale și a Deltei Dunarii, a declarat, luni, 8 noiembrie, Carmen Moraru, director al Direcției de Promovare din Agenția Naționala de Turism (ANT), prezenta la World Travel Market.

„Tour-operatorii britanici sînt foarte interesați de Transilvania, de manastiri, Maramureș, Delta și turismul rural, iar ca o noutate promovam la Londra festivalul George Enescu, excursii cu trenuri de epoca, vinurile românești și chiar sejururi în zona unde a fost filmat Cold Mountain”, a adaugat Moraru.

Excursiile în România s-au impus pe piața britanica în special pe segmentul de turiști cu venituri peste medie și cu un nivel ridicat de cunoștințe.

În cazul sejuruilor culturale, prețurile pornesc de la 700-800 de lire sterline pentru 7-8 zile și ajung la 1.000 -1.100 de lire la circuitele de peste 10 zile care includ obiective turistice din București, Transilvania, Maramureș și Bucovina. Aceste tarife acopera cazarea, masa, transportul, dar și o serie de activitați în care sînt implicați clienții, precum vizite la muzee, birdwatching.

„Turistul britanic nu este foarte atras de Dracula, ci este interesat mai mult de descoperirea unor tradiții necunoscute, de manastiri și cetați”, a mai spus Moraru.

Autoritațile române mizeaza în acest an pe o creștere de cel puțin 5% a numarului de vizitatori din Marea Britanie, dupa ce în 2003 numarul acestora s-a majorat cu 15%, ajungînd la aproape 70.000 de persoane.

O evoluție semnificativa a fost înregistrata și în cazul sejururilor în Delta, o destinație cautata și de tour-operatorii care viziteaza standul României la WTM.

Standul are o suprafața de 91 de metri patrați și grupeaza, pe lînga ANT și Tarom, 16 agenții de turism și hoteluri, precum și Consiliul Județean Constanța.

Mediafax