Un exterior mai rasat, un motor nou, cutie de viteze manuala cu sase trepte, dotari standard foarte bune si pret intrat la apa. Fiat Stilo 1.4 poseda toate aceste caracteristici si in plus este mai atent cu pasagerii, oferindu-le materiale de calitate superioara si finisaje atent realizate.
Dincolo de usoarele modificari estetice, Fiat Stilo ne-a reconfirmat ca are o puternica vocatie familiala. Vorbim despre varianta de caroserie hatchback cu cinci usi, care ofera atat spatiu interior suficient, cat si un portbagaj rezonabil de 370 litri. Un ochi neavizat nu ar observa imediat farurile usor restilizate sau migrarea stopurilor de ceata de pe hayon in blocurile optice posterioare. Insa oricine remarca pe cont propriu habitabilitatea interioara, in special pe bancheta spate. Inaltimea interioara a habitaclului aproape ca poate rivaliza cu a unui monovolum, libertatea de miscare in zona capului fiind la cote ridicate.
Fiat nu s-a gandit numai la ei, pentru ca soferul beneficiaza in standard pe echiparea Active (testata de noi) de scaun reglabil pe inaltime si coloana de directie ajustabila pe inaltime si axial. Odata cu exteriorul, s-au operat modificari si asupra materialelor folosite pentru plansa de bord, panourile usilor si tapiterie. Din punct de vedere al calitatii executiei, Stilo se situeaza in topul clasei compacte, cu o finisare atenta si o impresie generala de „bine facut”.
Ne-a surprins placut materialul – gen minge de baschet – folosit la partea superioara a plansei de bord, atat pentru feelingul placut, dar mai ales pentru functia antireflexie a razelor de soare. Poate ar fi bine ca inainte de demarare sa va mai spunem ca in standard figureaza, oglinzi si geamuri fata cu actionare electrica, aer conditionat, airbaguri frontale, radio, ABS si EBD. Noutatea principala este motorul cu 16 supape de 1.4 litri, 95 CP, cuplat in exclusivitate pentru gama Stilo la o cutie de viteze manuala cu sase trepte.
Este interesant ca acest propulsor are o dubla personalitate, stiind sa fie linistit, atata vreme cat se opereaza la turatii de pana in 3500 rpm, dar si manios cand se trece peste aceasta valoare. Despre servodirectia Dualdrive cu functie City nu mai este nevoie sa amintim, fiind deja o marca inregistrata Fiat. Pentru final am pastrat de fapt cea mai buna veste, pretul de achizitie de 10.745 euro CIP, o oferta mai mult decat tentanta.
Autoshow