Restaurare humanum est
La 30 de kilometri de Bucuresti, in comuna Moara Vlasiei, isi desfasoara activitatea o firma cu totul speciala, cunoscuta si apreciata de catre colectionarii de automobile din tara si nu numai. Unele dintre produsele sale, admirate de-a lungul timpului si in cadrul rubricii de fata, participa cu succes la competitii de gen si au cautare chiar si la export. Asa cum banuiti, probabil, este vorba despre Oldtimer Studio, proiect care a demarat in primavara anului 2002. Am avut sansa primei intalniri cu cei de la Oldtimer Studio inca in perioada creionarii acestui proiect. In Romania, cu exceptia unor colectionari care si le-au reconditionat in ateliere proprii sau dupa ce, luni intregi, au supravegheat personal proiectul, nimeni nu obtinuse rezultate notabile in domeniul restaurarii de automobile. Restaurarea este o activitate foarte complexa indiferent de domeniul la care ne referim. In cazul vehiculelor, situatia este mult mai dificila, pentru ca rezultatele se testeaza pe viu, in trafic, parametrii trebuind sa corespunda normelor tehnice de la data fabricatiei si sa ofere pasagerilor siguranta. Caroseriile, dupa dezechipare, sunt sablate, li se inlocuiesc partile corodate cu repere de cele mai multe ori realizate manual, dupa care sunt protejate anticoroziv. Operatiunile de vopsire urmaresc utilizarea gamei de culori specifice unui producator intr-o anumita perioada de timp, iar pentru restaurarea interiorului sunt folosite materiale apropiate de cele originale. In lipsa acestora din urma, restauratorii reproduc repere dupa planuri sau prin reconstituire. In restaurare e nevoie de zeci de ore de studiu, sunt comparate piesele cu planurile originale sau cu fotografii de arhiva.
Citeste mai mult in ProMotor