Renault Scenic RX4

22 01. 2002, 11:22
Cel mai bine vandut automobil allroad din Franta a pasit cu mult curaj pe piata din Romania. Firma IPSO Renault ne-a pus la dispozitie pentru drive test un frumos exemplar Scenic RX4. Ce concluzii au reiesit, aflati citind acest test. Foarte reusita ca design, Scenic RX4 este o masina

Cel mai bine vandut automobil allroad din Franta a pasit cu mult curaj pe piata din Romania. Firma IPSO Renault ne-a pus la dispozitie pentru drive test un frumos exemplar Scenic RX4. Ce concluzii au reiesit, aflati citind acest test.

Foarte reusita ca design, Scenic RX4 este o masina impunatoare, ce nu poate trece neobservata. Avand in vedere „inclinatia” acestui monovolum pentru traseele off-road, am decis sa il testam la munte, acolo unde terenul ne scotea in cale diferite provocari. In ciuda inaltimii sale (garda la sol este de 21 cm), Renault Scenic RX4 dovedeste pe sosea o tinuta de drum impresionanta. Foarte placut este postul de conducere si pozitia inalta de condus, ce iti confera un oarecare avantaj fata de partenerii de trafic.

Toate comenzile sunt amplasate ergonomic, iar designul bordului este interesant. Acest monovolum este un automobil ce combina in mod fericit abilitatile modelului cu doua roti motrice la care se face apel peste 80% din timp, cu tractiunea integrala folosita pana la 20% din totalul rutelor parcurse in mod normal. Transmisia integrala se face gratie unui cuplaj vascos ce permite transferul tractiunii de la puntea fata la cea spate intr-o proportie de pana la 97-98%.

In aceste conditii, daca exista numai aderenta pe spate, Scenic RX4 nu va avea nici o problema. Pe drum normal, tractiunea este trecuta pe fata aproape 99%. RX4 este dotat standard cu ABS si EBV, un sistem electronic de asistare a franei; exista tot standard si un sistem antipatinaj, numai pentru puntea fata.

In teren accidentat, am fost extraordinar de impresionati de comportamentul Scenic-ului RX4. Obstacolele au fost depasite surprinzator de usor. Nici chiar si pe teren mlastinos nu am reusit sa ne impotmolim. Masina nu a lasat nici o clipa impresia de submotorizare sau de inadaptabilitate „in salbaticie”.

Tractiunea integrala si-a facut pe deplin datoria, iar repartitia maselor pe punti ne-a scutit, in mod fericit, de micile stresuri aferente terenurilor accidentate si in panta. In timpul testului am remarcat ca operarea usii si a lunetei este foarte facila si ergonomica. Totusi, din cauza multiplelor imbinari usa-luneta-caroserie, chederele isi fac treaba cu mai putina eficienta iar in teren foarte accidentat, torsiunea vehiculului induce unele zgomote ale acestor componente.

Constructorul a caracterizat propulsorul de 2.0 l pe benzina, ca fiind robust si cu un consum redus. Nu putem sa fim decat de acord: in ciuda „chinurilor” indurate, RX4 a realizat un consum mediu de 11 l/100 km, iar cei 140 CP dezvoltati s-au simtit si au fost alaturi de noi in permanenta. Renault Scenic RX4 a constituit o surpriza placuta din toate punctele de vedere, masina justificandu-si prezenta in topul celor mai vandute modele din clasa sa.
Sursa: www.autoshow.ro