Renault Modus

02 08. 2005, 15:48
90% dintre starile de reverie care au ca obiect o masina ne plaseaza intr-un hipercar de sute de cai-putere, ruland intr-o locatie exotica. Cine ar sta insa sa-si imagineze cum e sa zaci, la ora 14.00 dupa-amiaza, intr-un Ferrari blocat in traficul bucurestean, in spatele unui camion al

90% dintre starile de reverie care au ca obiect o masina ne plaseaza intr-un hipercar de sute de cai-putere, ruland intr-o locatie exotica. Cine ar sta insa sa-si imagineze cum e sa zaci, la ora 14.00 dupa-amiaza, intr-un Ferrari blocat in traficul bucurestean, in spatele unui camion al Salubritatii, care ridica gunoiul?

Iata un motiv pentru care constructorii s-au gandit ca ar trebui sa ofere masinute in stare sa „jaloneze” mult mai usor in trafic. Masinile de care vorbesc nu au fost inventate astazi, iar dintre cei care au impus clasa mica face parte si Renault. Au fost la vremea lor, iar unele inca mai sunt, vedete atat pe strada, cat si in probele speciale ale raliurilor: Renault 5, Clio Wiliams, Twingo, Clio RS.

De curand, francezii au mai adaugat un nume pe lista de buburuze simpatice. Renault Modus mizeaza pe un design vesel si pe un spatiu interior generos pentru clasa din care face parte. Cu o lungime de 3.792 mm, Modus devine un concurent pentru Clio si o oferta interesanta in segmentul A si B al hatchback-urilor. Design-ul exterior simpatic al francezului este completat de cel interior si de o suprafata vitrata de 3,56 mp.

Modus vine cu doua inovatii in acest segment: Triptic si Velofix. Primul sistem ii priveste pe cei care vor lua loc pe bancheta spate a Renault-ului. Aceasta poate culisa pe o distanta de 170 mm, cu patru pozitii fixe de reglare. Noutatea o reprezinta posibilitatea de a rabata locul din mijloc. Velofix este primul sistem integrat de serie pentru carat biciclete prevazut si cu sistem antifurt.

Sistemul poate gazdui doua biciclete pentru adulti, fara a bloca accesul la portbagaj, lucru realizat prin luneta spate, care se deschide separat. Volumul portbagajului variaza intre 198 si 274 litri, in functie de pozitia banchetei spate. Gama de propulsoare oferita de constructorul francez este destul de bogata, tinand cont de clasa in care evolueaza Modus.

Vor fi disponibile trei propulsoare pe benzina, de 1.2 16v/75 CP, 1.4 16v/98 CP si 1.6 16v/113 CP. Va fi oferit insa un singur propulsor diesel de 1,5 litri, dar in doua versiuni de putere: 65 CP si 80 CP.

Renault Modus poate fi echipat optional, in premiera mondiala pentru clasa mica, si cu faruri directionale. Nici ecologistii nu cred ca ii pot reprosa prea multe noului produs francez, pentru ca este reciclabil in proportie de 95%.

Fisa tehnica

Pret: de la 12.650 euro in Franta
Motor : 1.598 cmc, 4 cilindri in linie, 113 CP, 151 Nm
Performante: 188 km/h, 10,3 sec. (0-100 km/h)
Transmisie: fata, 6 trepte
Dimensiuni (L/l/h, in mm): 3.792/1.695/1.589; 1.170 kg

ProMotor