Renault Laguna Break

17 07. 2002, 14:21
Laguna Break vrea sa se bata de la egal la egal cu VW Passat si Ford Mondeo. Fara sa fie neaparat cel mai spatios break din segment, ea vrea sa se impuna prin echiparea standard impresionanta si pretul interesant. Daca vreti o masina de familie, ati gasit-o! Renault vrea sa ocupe un loc

Laguna Break vrea sa se bata de la egal la egal cu VW Passat si Ford Mondeo. Fara sa fie neaparat cel mai spatios break din segment, ea vrea sa se impuna prin echiparea standard impresionanta si pretul interesant. Daca vreti o masina de familie, ati gasit-o!

Renault vrea sa ocupe un loc pe podiumul segmentului mediu european cu ajutorul unui model cu o personalitate distincta. Forma „extraplata”, data de liniile fluide ale partii frontale si spatele extrem de arcuit confera Lagunei un aer foarte elegant si dinamic, departe de aspectul de „cutie” intalnit de obicei la modelele de acest gen.

Pentru test, Renault Romania ne-a pus la dispozitie un model cu echipare Expresion si motorizare de 1,8 l si 123 CP. Desi cei care cumpara break-uri se orienteaza in general catre propulsoare turbodiesel, exista un mare numar de persoane care au ramas fidele benzinei, iar acest propulsor ni s-a parut extrem de echilibrat atat din punct de vedere al performantelor cat si al consumului. Cei 123 CP se dovedesc suficienti pentru a te descurca in situatiile de trafic dificile, dar si pentru a parcurge rapid distante lungi.

Noua ni s-a parut ca motorul are cea mai placuta functionare intre 2500 si 4000 de rot/min, in acest domeniu de turatie existand suficiente resurse din partea masinii, fara ca nivelul benzinei din rezervor sa scada cu viteza prea mare. De altfel in timpul testului am parcurs 538 de km, din care 154 de km in regim extraurban, iar la final computerul de bord ne-a afisat un consum mediu de 10,3 l/100 de km.

Tinuta de drum se dovedeste foarte buna gratie suspensiilor independente, dar si a sistemelor de asistare a soferului in situatiile delicate. Echiparea standard a lui Renault Laguna include ABS, sistem de asistare la franarea de urgenta, sistem de distributie al fortei de franare intre cele doua punti ale masinii si ESP. Noi am avut ocazia sa apreciem comportamentul acestor dispozitive pe timp de ploaie, drumul fiind acoperit cu un strat destul de mare de apa.

La viteza de cca 100 de km/h am franat violent, concomitent cu efectuarea unor manevre de slalom si am constatat ca masina reuseste sa pastreze traiectoria, fara sa apara pericolul deraparii. In plus, in aceste situatii se aprinde pe bord martorul luminos al sistemului ESP, care avertizeaza soferul ca se afla intr-o situatie periculoasa. Suspensia ni s-a parut surprinzator de dura pentru o „familiala”, insa cei de la Renault Romania ne-au explicat ca specificatia pentru piata romaneasca include tren de rulare ranforsat, mai rezistent la uzura provocata de denivelari si din acest motiv apare senzatia respectiva.

Echiparea standard este de-a dreptul impresionanta, pasagerii fiind protejati de airbag-uri frontale, laterale si window bag-uri, avem computer de bord, sistem de climatizare automat, radio CD, proiectoare de ceata, geamuri si oglinzi cu actionare electrica si jante de aliaj de 16 inchi. Daca punem la socoteala si pretul deosebit de interesant al masinii, nu ar fi exclus ca la sfarsitul acestui an sa avem o surpriza de proportii in statistica vanzarilor de break-uri din Romania.

Sursa: www.autoshow.ro