Renault a lansat un Megane
Cu ocazia prezentarii de la Douai, în nordul Franței, unde va fi construit modelul, președintele Renault Louis Schweitzer a stabilit obiective ambițioase pentru noul Megane, care va încerca sa atraga clienți în cel mai dificil, dar și cel mai profitabil, segment al pieței auto.
Producatorul auto francez a investit 2,1 miliarde euro (2,07 miliarde de dolari) în dezvoltarea noului autovehicul, din care spera sa vînda 700.000 de unitați pe an și 5,5 milioane de exemplare pe parcursul întregii durate de viața a acestuia, cu 10% mai mult decît în cazul versiunii precedente.
O asemenea performanța i-ar asigura constructorului francez o cota de 14% din segmentul dominat de Volkswagen Golf și Ford Focus, segment care reprezinta 35% din vînzarile totale de automobile.
Primul Megane, lansat în anul 1995, a repurtat un succes imens, generînd o mare parte din profiturile Renault în perioada sa de maxima ascensiune, de la sfîrșitul anilor ’90.
Cea mai mare parte a succesului a venit și în urma lansarii unui model derivat, Scenic, care a inaugurat o clasa complet noua de vehicule spațioase.
Dependența financiara a Renault de un singur model a devenit ulterior principalul sau dezavantaj, pe masura ce vehiculul a început sa avanseze în vîrsta și în condițiile în care concurenții PSA Peugeot Citroen și Volkswagen au lansat propriile alternative la Scenic.
Ținînd cont de scaderea pieței auto europene și de diversitatea stilurilor din sector, analiștii sînt sceptici în legatura cu capacitatea Renault de a repeta performanța înregistrata de vechiul Megane, deși compania afișeaza o atitudine optimista.
Numarul de stiluri în care va prezentat modelul Megane a fost extins pentru a satisface preferințele unui grup mai larg de consumatori, în timp ce costurile operaționale au fost diminuate, parțial cu ajutorul partenerului japonez Nissan, din capitalul caruia Renault deține 44,4%.
Dezvoltarea noii versiuni a necesitat numai 29 de luni, fața de 47 de luni pentru primul Megane.
Noul vehicul reprezinta un pas important în alianța francezo-nipona, fiind primul Renault la producția caruia s-a utilizat un sistem comun de asamblare cu Nissan, așa-numita Platforma C.
Megane II va fi comercializat în forma standard începînd din luna septembrie, în timp ce modelele derivate vor fi scoase pe piața în urmatoarele 18 luni.
Sursa: www.mediafax.ro