Renasterea placerii de a conduce

06 01. 2005, 16:53
Acum cativa ani, italienii de la Alfa Romeo se credeau teutoni, lucru care nu prea le statea bine. Incepusera sa cocheteze cu un design cu clare influente din industria germana auto. Inainte insa de a fi prea tarziu, si-au adus aminte de un 1900 SS, de o Giulietta Sprint, de o Alfetta,

Acum cativa ani, italienii de la Alfa Romeo se credeau teutoni, lucru care nu prea le statea bine. Incepusera sa cocheteze cu un design cu clare influente din industria germana auto.

Inainte insa de a fi prea tarziu, si-au adus aminte de un 1900 SS, de o Giulietta Sprint, de o Alfetta, motiv pentru care astazi putem vorbi despre un Grande Tourismo venit chiar din tara care a inventat acest concept. Dar pana la a diseca noul produs al casei peninsulare, nu ar strica putina istorie auto, pentru a intelege mai bine un termen atat de drag italienilor: GT.

Povestea noastra incepe in 1954, cand Alfa Romeo a lansat Giulietta Sprint, desenata de Bertone. Este masina pe care multi o considera bunicuta GT-urilor de azi. Cei 165 km/h o creditau drept cea mai rapida masina din segmentul ei la acea vreme. In 1963, Nuccio Bertone a desenat Giulia Sprint GT, model care a fost prezentat in premiera mondiala la Arese si apoi la Frankfurt Motor Show.

Atunci se vorbea de 1.600 cmc si 103 CP. A treia in istoria Alfa GT este Alfetta. A debutat in 1972 si avea sa devina un punct de referinta in segmentul ei, cu 122 CP obtinuti dintr-o cilindree de 1.800 cmc si o viteza maxima de 180 km/h.

Vom incheia aceasta scurta introducere intorcandu-ne la anii Â’50, cand italienii au lansat 1900 in doua versiuni: Sport si Super Sport. Atunci s-a nascut conceptul de Sport Saloon, care mai apoi a devenit GT.

Italianca anului 2003

Azi vorbim despre Alfa GT, un coupe cu patru locuri derivat din 156. Asupra design-ului nu insist, italianca este frumoasa, are imagine ca nimeni alta, iar elementele stilistice de inspiratie retro au grija sa faca legatura cu istoria glorioasa a marcii italiene. Nu cred ca are rost sa intreb cine a desenat noua Alfa GT, pentru ca unele raspunsuri vin de la sine: Bertone Style Center. Cand vorbesti de o Alfa Romeo, vorbesti de motoare, de temperament. Singura motorizare care reflecta conceptul de Grande Tourismo este un V6 de 3,2 litri, care ofera 240 de cai-putere. Daca optati pentru ea, e bine sa nu-i uitati sa-i spuneti GTA, pentru ca aceasta este denumirea sub care va fi comercializata.

Pentru curiosi, „A” vine tot din Italia, de la alleggerita – usoara, rapidaÂ… Restul motorizarilor pot fi incadrate in categoria decente, fara a atrage atentia in mod deosebit. Daca vreti, puteti fi mai indulgenti cu cele trei motorizari: 1.8 Twin Spark – 140 CP, 2.0 JTS – 165 CP si 1.9 M-Jet 16v – 150 CP. Ultimul propulsor este destinat in exclusivitate pentru Alfa GT.

Ispititoare si pragmatica

Italianca va fi comercializata in trei versiuni de echipare: Progression, Distinctive si Luxury. La interior ai un sentiment de deja-vu, pare a fi Alfa 156, dar nu este. Tabloul de bord a fost redesenat, display-ul computerului de bord a migrat intre vitezometru si turometru, iar indicatoarele de pe consola centrala si-au gasit loc in bord. Consola centrala aduce un pic cu a lui 147, dar nu este deranjant.

Am fost carcotas, bordul noii Alfa GT arata bine, iar calitatea materialelor folosite atat pentru bord cat si pentru tapiterie este excelenta. Masina mai are cateva dotari pe care multi nu le vor aprecia la adevarata lor valoare, dar care cu siguranta vor contribui din plin la confortul general: faruri cu xenon, sase airbag-uri, CD player (optional MP3 player), sistem audio Bose, Cruise Control.

Italienii nu au uitat nici de latura practica si au dotat masina cu un portbagaj de 320 litri. Nu este un record in materie, dar este unul dintre cele mai primitoare din clasa. Cu o lungime de 4.480 mm, o latime de 1.760 mm si o inaltime de 1.370 mm, Alfa GT Coupe este agresiva si compacta in acelasi timp. Ampatamentul de 2.596 mm garanteaza un spatiu interior suficient pentru patru pasageri. Tot acest pachet poate fi asortat cu 12 culori.

In ultima vreme, masinile produse de Alfa Romeo au inceput sa dea emotii serioase concurentilor – nu spun mai mult pentru a nu supara pe cineva, dar progresul inregistrat de italieni este enorm. Placerea de a conduce o Alfa renaste.

ProMotor