Regleaza ralantiul
Daca ti se pare ca masina nu „trage” sau consuma prea multa benzina afla ca unul dintre motive ar putea fi ralantiul. Daca nu ai timp sa mergi la un mecanic sau momentan nu ai bani, singura solutie este sa il reglezi tu. Iata cum:
– roteste surubul de aer (care in general este plasat mai sus) pana ce se obtine o turatie cu putin superioara celei de ralanti (de ex. 800 rot/min);
– roteste surubul de amestec pana cand motorul are o turatie maxima admisibila;
– repeta operatiile in ordinea de mai sus pana ce turatia motorului ramane stabila (mers „rotund”) la valoarea prescrisa;
– verifica buna functionare, accelerand in gol (cu automobilul stationar) si apoi eliberand brusc pedala; daca motorul tinde sa se opreasca, se repeta operatiile de mai sus (de obicei o turatie ceva mai mare).
Reglajul ralantiului se executa cu motorul cald, in functionare. De obicei reglajul turatiei de ralanti se realizeaza cu ajutorul surubului de aer si al surubului de amestec (aer – benzina), fara sa mai aiba un surub reglabil pentru modificarea pozitiei obturatorului. Acesta este reglat si blocat (sigilat) din fabrica.
Daca dispui de un aparat pentru masurarea turatiei motorului motorului, urmareste sa realizezi turatia de ralanti prescrisa de constructor (in general 750 – 800 rot/min). In caz contrar, cauta sa stabilesti cea mai redusa turatie stabila posibila.
Mirel Mircea