Regleaza frana
Ai probleme cu frana? Nu mai astepta si regleaz-o pentru ca de ea poate depinde viata ta. Daca nu stii cum se face noi te ajutam sa remediezi aceasta problema delicata
Pentru autoturismele cu frane spate cu preluare normala a jocului dintre garniturile sabotilor si tamburul de frana operatiile care trebuie efectuate sunt:
– se slabeste frana de stationare;
– se ridica automobilul pe o punte de stationare;
– se verifica si regleaza jocul dintre garniturile sabotilor de frana si tamburul de frana;
– se slabesc sau se strang piulitele de la tija franei de parcare care intind cablul secundar astfel incat garniturile de frana sa vina in contact usor cu tamburul;
– se verifica cursa levierului franei de stationare;
– se asigura tija cablului secundar prin strangerea definitiva astfel a contrapiulitei.
Pentru auto reglaj frana spate:
– se ridica auto reglaj spate;
– se slabeste frana de stationare;
– se slabeste contrapiulita pana cand sageata cablului secundar fatade planseu este de 20 mm;
– daca sageata este mai mica de 20 mm, levierul de comanda se decupleaza si se determina dereglarea sistemului de preluare automata a locului;
– se verifica cursa levierului: min. 9 dinti;
– se strange contrapiulita.
Sistem de franare eficace:
– frana servici, implica control miscare vehicul, oprire sigura si eficace;
– frana de securitate (frana de motor), implica oprire convenabila in cazul defectarii franei de servici;
– frana de stationare, implica blocare auto pe o panta de 17 grade.
Sursa: Service CICLOP