Reclamele gay fac scandal
Într-un articol publicat pe site-ul Gaywheels.com și intitulat „Cum se spune în nemțește la ipocrizie?” se vorbește despre ipocrizia nemților de la BMW și despre reclamele de doua pagini la BMW Z4 M Roadster din revistele gay „OUT” și „The Advocate”. BMW este numita aici „una dintre cele mai sexiste marci de pe șoselele Americii”.
Textul amintește și faptul ca BMW, deși a plasat reclame în reviste gay, nu le vorbește cu voce tare și cu mandrie acelora carora li se adreseaza – populația gay. Problema e ca BMW face reclama în astfel de reviste targetate foarte clar fara sa fie o companie care sa dispuna de politici homosexuale pentru angajații sai. Deși vor ca printre clienții companiei sa se numere gay și lesbiene, recunoscuți pentru puterea lor de cumparare (641 de miliarde de euro anul acesta, potrivit Witeck-Combs Communications) și pentru fidelitatea fața de branduri, atunci cand vine vorba de propriii angajați homosexuali compania nu are un plan foarte bun de a le asigura egalitatea în drepturi.
„Consumatorii gay și lesbi vor sa-și cheltuiasca banii pe produsele companiilor care nu au nimic împotriva comportamentului lor”, declara Joe LaMuraglia, editorul Gaywheels.com. „Multa lume, atunci cand vede ca o companie mare își face reclama în reviste gay, automat o considera gay-friendly” (apropiata de populația gay).
Cu toate acestea, mesajul Gaywheels.com catre BMW este: „Ne plac mașinile voastre, dar nu și politicile pentru angajați. Va rugam sa nu faceți reclama în revistele noastre daca nu ne puteți trata egal”. Publicațiile „The Advocate” și „OUT” sunt întrebate: „Din moment ce conducerea BMW și angajații sai homosexuali nu au drepturi egale, oare merita ca pentru bani sa le acceptați reclamele în revista?” În mare, mesajul site-ului nu incita la boicotul companiei, ci militeaza doar pentru „o mai buna informare”.
Folosind drept criteriu beneficiile pe care le au angajații gay ai companiilor auto, site-ul sus-menționat face o lista cu 30 de companii producatoare de automobile care sunt apropiate de homosexuali și noua companii cu toleranța zero.
Șapte mari corporații sunt înca „în curs de investigare” – editorul așteapta sa vada daca respectivele firme au vreun program de susținere a homosexualilor. Un purtator de cuvant al BMW a declarat ca firma nu ofera astfel de beneficii angajaților care nu sunt „straight”, întrucat trebuie sa se supuna legilor din New Jersey.
În luna decembrie a anului trecut, Human Rights Campaign, o organizație care lupta pentru drepturile homosexualilor, a lansat primul numar din „Ghidul cumparatorilor egali”. E vorba despre o carte de buzunar care da brandurilor note, bazate pe un „index de egalitate” anual al fiecarei companii în parte.
Indexul cuantifica fiecare mare companie auto pe mai multe criterii, de la politicile pentru angajații gay pana la sponsorizari și campanii publicitare pentru aceștia.
Astfel, DaimlerChrysler, Ford Motor Co. și Toyota Motor Sales USA au primit toate 100 de puncte (punctajul maxim) în cel mai recent index al organizației. General Motors Corp., Volkswagen America și Subaru America au avut fiecare doar 86 de puncte, iar cel mai prost plasat în top a fost Nissan, cu 29 de puncte. Nu surprinzator, Nissan a primit și eticheta de „inamic al homosexualilor” pe site-ul Gaywheels.com.
Reclamele care targeteaza persoanele gay vin întotdeauna la pachet cu un scandal. Deși este de departe unul dintre cele mai blamate și mai controversate branduri, Benetton și-a caștigat, prin agresivitatea reclamelor sale, locul între cele mai cunoscute cinci branduri comerciale din lume.
Afla mai multe despre industria reclamelor gay doar din