Reclamele adaptate perioadei de coronavirus
Sursa foto: Pixabay
Companiile multinaţionale au inceput să-şi adaptaze reclamele comerciale perioadei pe care o traversăm. Astfel, s-a renunţat aproape complet la reclamele cu grupuri de oameni aflaţi în diferite contexte: restaurante, baruri, festivaluri, concerte, competiţii sportive, etc. Companiile folosesc acum reclame TV, radio sau outdoor care evită aceste aglomerări pentru că nu mai sunt considerate potrivite situaţiei actuale. Multe dintre companii au început să-şi adaptaze chiar reclamele la noua situaţie. Printre acestea sunt şi câteva companii româneşti sau multinaţionale care adesfăşoară activităţi comerciale în România.
Printre primele reclame din România adaptate situaţiei speciale, este cea a lanţului de supermarketuri Kaufland, deţinut de grupul german Schwarz. Compania a renunţat pentru moment la reclama “Raftul lui Smiley” care nu se mai potriveşte contextului actual şi a introdus pe TV o reclamă intitulată “Fii responsabil la cumpărături! #ajut”. Reclama încearcă să arate preocuparea retailerului de a oferi siguranţă clienţilor.
O altă reclamă adaptată noului context de pandemie este cea a operatorului de telefonie mobilă Orange. Acesta a realizat spotul intitulat ”Rămâi conectat la tot ce contează”. Reclama subliniază modul în care reţeaua poate să asigure conexiunile cu ceilalţi atunci când toţi trebuie să stăm acasă.
Lanţul de farmacii Catena a început seria de reclame adaptate epidemiei de coronavirus chiar printr-o informare legată de modul de protecţie împotriva coronavirusului prin spotul ”Protejeaza-te de coronavirus”.
Farmaciile Catena au continuat seria cu spotul numit „Ne îngrijim de sănătate în comunitate!” În cadrul căruia se explică necesitatea păstrării distanţei între clienţi şi între client şi farmacist: “Mulţumim clienţilor pentru întelegere şi răbdare, iar farmaciştilor şi asistenţilor de farmacie pentru curaj şi devotament.”, se spune în cadrul spotului, facându-se referire la faptul că uneori este nevoie ca oamenii să aştepte afară, la distanţă unii de alţii.
Retailerul german Metro, ce operează magazine cash & carry, pe bază de card membru, a realizat spoturile intitulate “Măsuri de prevenţie în magazinele METRO”.
şi „Măsuri de prevenţie”.
Şi retailerul francez Carrefour a subliniat printr-un spot TV faptul că are grijă de siguranţa clienţilor: “Acţiuni concrete pentru cumpărături în siguranţă”.
Casa de pariuri sportive Superbet şi-a adaptat promovarea pentru “distracţia de acasă”. Astfel, noul spot “Superbet – Superdistrează-te de acasă!” promite jucătorilor că vor avea parte de „superdistracţie” chiar şi în izolare la domiciliu. De asemenea, comunică publicului că a donat 1 milion de lei pentru lupta împotriva coronavirusului îndemnând pe fiecare să ajute „cum poate”.