O reclama pentru lenjerie intima a brand-ului britanic Marks & Spencer a fost interzisa pe motiv ca ar fi „mult prea sexuala”.
Afisul publicitar, care se afla expus pe autobuzele cu doua etaje din Marea Britanie, arata o femeie asezata pe un pat, cu picioarele departate, cu spatele arcuit, cu o mana asezata pe cap si cu cealalta pe talie.
15 persoane au reclamat afisul la Autoritatea pentru Standarde in Publicitate din Marea Britanie (ASA), iar alta persoana a depus plangere impotriva magazinului Marks & Spencer.
Reprezentantii ASA au fost de acord sa pastreze una dintre reclamele Marks & Spencer in care modelele pozau in pozitii mai putin provocatoare, spunand ca in acest caz copiii „ar intelege ca posterele fac reclama la lenjerie intima si ca, de aceea, modelele nu sunt imbracate in totalitate”.
Reclama Marks & Spencer
Directorii Marks & Spencer sunt, insa, de parere ca afisele nu sunt ofensatoare si spun ca ele sunt folosite ca parte a unei campanii majore pentru promovarea unuia dintre sub-branduri, ele fiind folosite si in interiorul magazinelor pentru decor si pentru publicitate.
Nu cu mult timp in urma, o reclama care promoveaza parfumul „Oh Lola!”, marca Jacobs, a fost interzisa de autoritatile britanice, deoarece actrita Dakota Fanning (17 ani) apare intr-o ipostaza prea sexy pentru varsta ei.