Razbunarea lui RUDOLF
Daca Rudolf Diesel ar mai fi trait, ar fi explodat probabil de bucurie, cum a explodat primul sau motor diesel in 1894 – si asta pentru ca a triumfat, in fine, pe terenul de joaca al marelui sau rival, Nicolaus Otto, parintele motorului cu aprindere prin scanteie.
Din momentul aparitiei lor, motoarele diesel au fost utilizate mai ales pe nave si pe utilaje grele sau ca motoare stationare, din cauza caracteristicilor greoaie dar economice, in timp ce motoarele cu aprindere prin scanteie s-au apropiat, inca din primii ani ai existentei lor, de fascinanta si elitista lume a competitiilor auto.
Cred ca Rudolf ar fi vrut dintotdeauna sa-l bata pe Nicolaus, dar iata ca marea revansa a celui dintai a avut loc la mult timp dupa ce motorul cu benzina se impusese ca standard in competitiile automobilistice si la si mai mult timp de cand cei doi se afla in tribuna marilor inventatori, de unde probabil ca au urmarit cu sufletul la gura editia din acest an a celebrei curse de anduranta.
Dupa ce a dominat copios ultimele editii ale cursei franceze (5 victorii in 6 editii!!!) cu modelul R8 pe benzina, Audi a uluit lumea motorsportului cand a anuntat ca va construi un prototip diesel cu care va lua startul in clasa LMP1 si va viza victoria in clasamentul general. Nu putini au fost sceptici la acea ora, insa cunoscand priceperea germanilor in motoare diesel, au fost si multi increzatori in sansele acestora de a marca un punct de cotitura in sportul cu motor.