Licitatorii, cum este Dan Dotson de la emisiunea „Războiul Depozitelor”, vorbesc foarte repede, iar mulți oameni nu știu de ce. Unele persoane se întreabă, pe bună dreptate, dacă acest lucru este chiar necesar.
Publicația de știință Mental Floss oferă un răspuns. Jurnaliștii acesteia au discutat cu Brandon Neely, licitator campion mondial de la organizația Livestock Marketing Association.
Potrivit lui, modul în care licitatorii vorbesc le asigură succesul. Cuvintele spuse rapid creează un sentiment de urgență în mintea cumpărătorilor. Dar „cântările”, cum mai sunt numite vorbele licitatorilor, nu sunt chiar atât de rapide, potrivit lui Neely. Printre cuvinte sunt introduse expresii precum „aud bine” sau „haide” pentru a elimina pauzele și a da senzația unui sunet muzical, de fundal.
Expertul susține că această cadență rapidă introduce participanții la licitație într-un fel de transă, iar aceștia devin nerăbdători să interacționeze cu licitatorul.
Stăpânirea acestei tehnici nu este suficientă pentru a avea succes în domeniu. Profesioniștii trebuie să dețină informații vaste despre domeniul din care provin bunurile vândute, dar și despre fiecare articol în parte. Mai mult, aceștia trebuie să fie capabili să „scaneze” încăperea pentru a vedea care sunt cumpărătorii legitimi într-o mulțime care include deseori mulți „gură-cască”.
Vânzarea la preț cât mai mare este importantă pentru licitatori, deoarece în multe cazuri aceștia încasează 10-20% din suma pentru care este vândut obiectul.
În America, de exemplu, nu oricine poate lucra în domeniu. În unele state o persoană are nevoie de licență pentru a putea desfășura această activitate legal.
Licitațiile au devenit un domeniu popular datorită unor emisiuni de succes precum „Războiul Depozitelor”. Cei mai faimoși licitatori din show, Dan și Laura Dotson, au devenit multimilionari din această activitate.
Video – campionul mondial Brandon Neely în acțiune:
Citește și Dan Dotson, „Storage Wars”: Am vândut cu 500 de dolari o boxă care conţinea 7,5 milioane de dolari