Modificarile pe care Toyota le-a operat modelului RAV4 nu sunt doar de ordin stilistic, ci au adus cu sine o tinuta de drum mai buna, calitate imbunatatita si dotari interesante. Pentru a ne convinge, am dat o fuga la munte cu versiunea D-4D.
Multa lume si-ar dori sa aiba o masina orchestra, care sa le faca pe toate. Sa fie extrem de rapida, sa aibe loc pentru bagaje, sa consume putin, sa urce pe munte si eventual sa nu coste mult. Evident, vorbim despre o situatie teoretica. Cu toate acestea, Toyota RAV4 indeplineste multe dintre cerintele unui utilizator cotidian de automobil. Datorita usoarei restilizari exterioare, aspectul a devenit mai rasat, chiar daca numai un ochi avizat si-ar da seama ca barele de protectie sunt decupate altfel.
Semnalizatoarele de directie nu mai fac corp comun cu proiectoarele de ceata, care au devenit rotunde, deoarece au migrat in blocurile optice frontale. Calandrul are o singura bara orizontala, iar gura de aerisire a intercooler-ului, montata pe capota, a fost usor marita. Cum am mai spus-o si cu alte ocazii, design-ul lui RAV4 a fost si ramane un punct forte, asa ca nici nu erau necesare prea multe modificari exterioare. Si totusi vorbim despre un SUV, dar dupa ce patrundem in habitaclu, ne simtim ca intr-o limuzina.
Senzatia este creata pe de o parte de confort si pozitia de condus, iar pe de alta parte de feeling-ul caracteristic unui automobil cu tenta sportiva. Referitor la sofer, se poate spune ca masina a fost creata in jurul lui. Nu trebuie sa te intinzi dupa nimic, deoarece comenzile electrice ale geamurilor sunt pe portiera, reglajul oglinzilor pe plansa de bord in stanga, iar radio-ul nici nu il mai priveasti, datorita butoanelor de comanda de pe volan. Versiunea Executive, pe care am testat-o, dispune in standard de aer conditionat cu reglare automata, airbag-uri frontale, laterale si tip cortina pentru pasagerii din fata, ABS, EBD, controlul tractiunii si radio CD. Vorbeam mai sus de o plecare la munte. RAV4 se preteaza foarte bine la croaziere lungi, avand destul spatiu pentru bagaje sibancheta spate culisabila inainte-inapoi pe o distanta de 15 cm. Datorita acestei facilitati, se poate majora capacitatea portbagajului fara a mai rabata bancheta spate (oricum operatiunea este posibila, in proportia 50:50).
Din punct de vedere al habitabilitatii nu sunt probleme, iar acest lucru se datoreaza si inaltimii interioare generoase a habitaclului. Astfel, deplasarile de 300-350 de kilometri gen Bucuresti-Predeal si retur sunt de-a dreptul odihnitoare. Motorulu turbodiesel de 2 litri, asigura viteze de croaziera de 140 km/h fara a implica un zgomot deranjant sau un consum foarte ridicat. Conform datelor constructorului, in parcurs extraurban sunt necesari 6.1 litri de motorina la suta de kilometri. O caracteristica definitorie care iti ramane in minte dupa un drive-test cu RAV4 este insa tinuta de drum sigura, aproape sportiva.
Odata cu faceliftul, Toyota a intervenit si la sistemul de directie, care ofera acum un feedback mult mai corect in raport cu calea de rulare. RAV4 are inclus un diferential central cu viscocuplaj, transmisia integrala fiind permanenta, adica exact cat este necesar pentru a nu ramane blocat pe drumurile forestiere ce leaga soseaua principala de cabana de schi. Daca ati inceput deja sa va faceti calcule, pretul CIP al unei Toyota RAV4 D-4D Executive 5 usi este de 24.950 euro, in conditiile in care beneficiati de garantie de 3 ani sau 100.000 km, plus 12 ani garantie la perforare prin coroziune.