Cheltuielile globale de publicitate din acest an vor depăși nivelul pre-pandemie, de 634 de miliarde de dolari, atins în 2019 și vor crește cu 9,1% anul viitor. În 2021, suma a crescut cu 15,6%, la 705 miliarde de dolari, potrivit celor mai recente prognoze ale agenției de media Zenith.
„Piața publicitară globală își va continua redresarea remarcabilă după recesiunea din 2020”, care a înregistrat o scădere cu 3,9% a sumelor din publicitate, a anuntat agenția înainte de dezvăluirea estimărilor în cadrul Conferinței virtuale UBS Global Telecom, Media & Technology de luni.
CITEȘTE ȘI: Cat castiga vedetele din publicitate
Cu un an în urmă, Zenith a proiectat o creștere globală a publicității de 5,6% în 2021, pe care apoi a crescut-o la 11,2% în iulie. Cheltuielile publicitare globale se vor extinde cu încă 5,7% în 2023 și cu 7,4% în 2024, pentru a atinge 873 de miliarde de dolari, „pe măsură ce brandurile continuă să folosească publicitatea pentru a stimula creșterea comerțului electronic”, a prezis compania.
În SUA, cheltuielile publicitare vor crește cu 13,8% în acest an, până la 285,2 miliarde de dolari, dacă se presupun prețuri constante, după o scădere de 2,2% în 2020, conform modelului Zenith.
Zenith a evidențiat, de asemenea, creșterea rețelelor de socializare online, alimentată de dezvoltarea TikTok, Instagram și altele, prognozând că va ajunge la 177 de miliarde de dolari în 2022, pentru a depăși televiziunea, care va reprezenta 174 de miliarde de dolari.
„Cheltuielile publicitare pentru rețelele de socializare vor crește la 225 de miliarde de dolari până în 2024, când vor reprezenta 26,5% din totalul reclamelor, urmate de căutarea plătită, cu 22,5%, și de televiziune, cu 21,0%”, a spus agenția. „Rețelele sociale vor conduce piața cu o creștere anuală de 14,8% până în 2024”, în timp ce videoclipurile online se vor îmbunătăți cu 14,0% pe an, potrivit prognozatorilor Zenith. „Regresele legate de COVID-19 au prelungit perioada de transformare digitală intensificată”, a declarat agenția. „Pandemia a perturbat complet obiceiurile de cumpărături. Mulți consumatori care ar prefera să răsfoiască și să cumpere fizic fac cumpărături online de necesitate.”
„Cheltuielile publicitare în toate regiunile sunt acum cu mult peste nivelurile pre-pandemie și se așteaptă ca toate să crească sănătos în următorii câțiva ani”, a mai spus compania.
Europa Centrală și de Est și Orientul Mijlociu/Africa de Nord vor fi regiunile cu cea mai rapidă creștere în viitor, preconizează Zenith, „dar majoritatea încasărilor din noile reclame vin din SUA”, care se așteaptă să înregistreze o expansiune de 80 de miliarde de dolari până în 2024. Cea mai mare creștere va veni din China (15,8 miliarde dolari, sau 9% din total), Marea Britanie (6 miliarde dolari) și Japonia (5,4 miliarde dolari), potrivit The Hollywood Reporter.
Foto: Profimedia Images