Racoreste-ti masina
Caldura de afara isi pune serios amprenta asupra masinii tale. De aceea, in aceasta perioada, trebuie acordata o atentie sporita sistemului de racire. Afla de unde pot aparea nedoritele probleme si cum le poti preveni.
Lichidul degajat de sistemul de racire al masinii trece prin motor si radiator cu ajutorul unor tuburi de metal si al unor furtune de plastic. Aceste furtune sunt prinse cu niste cleme de metal (coliere).
Astfel, furtunele de plastic, clemele si tuburile de metal trebuie verificate din cand in cand, pentru a determina starea lor si pentru a le schimba, daca e cazul.
Schimbarea lor este necesara deoarece, in timp, furtunele se degradeaza, iar tuburile si clemele de metal se corodeaza.
Degradarea furtunului de plastic are ca efect aparitia gaurilor sau sparturilor. Clemele de metal pot ceda astfel, nemaiputand tine in loc furtunele. In ambele cazuri, lichidul de racire va iesi afara, iar masina ta se va supraincalzi. E posibil ca, din aceasta cauza, motorul sa cedeze si te vei vedea nevoit sa tragi pe dreapta si sa astepti o masina care sa te tracteze.
Daca ai de gand sa le verifici si, eventual, sa le schimbi singur, sa stii ca nu este usor. La multe masini, gasirea acestuia nu este o operatiune tocmai usoara. Dupa ce l-ai gasit, mai intai, va trebui sa scoti lichidul de racire vechi, apoi sa inlocuiesti furtunul vechi cu cel nou, sa introduci noul lichid de racire si sa ai grija sa nu ramana aer pe furtun.
Mirel MIRCEA