Zvonul lansarii unui Logan cu 4 supape pe cilindru a aparut cu ceva vreme in urma si a generat o gramada de discutii in cadrul redactiei si nu numai. Au inceput sa se faca pariuri mai ales pe tema daca masina va avea o orientare sportiva sau familiala. Personal, speram din tot sufletul ca aditia cea mai puternica la spectrul Dacia sa se orienteze spre o usoara sportivitate, pentru ca firma pitesteana sa poata sa-si diversifice clientela inspre lotul de tineret-sperante, prin asta scapand si de eticheta de doar masina ieftina si spatioasa. Vazand cate Logan-uri tunate au incaput pe mainile unor tineri entuziasti dar cu posibilitati financiare mai reduse, sperantele imi pareau indreptatite.
A venit si ziua cea mare cand am descoperit 16V-ul indigen. De la prima privire mi-a fost clar ca masina nu era destinata tinerilor despre care tocmai am vorbit, ci continua declinarea familiala a celorlalte variante, e drept, intr-o versiune varf de gama bine echipata si ajutata de usorul facelift lansat concomitent cu noua motorizare.
Exteriorul este ornat cu o grila fata modificata, cu lamelele vopsite in culoarea caroseriei, cu jante specifice din aliaj usor de 15 inci, cu noi oglinzi retrovizoare rabatabile de dimensiuni mai generoase, cu stalpul B invelit in autocolant negru mat, un portbagaj dotat cu buton exterior de deschidere si cu un discret spoiler incorporat (or fi constrangerile aerodinamice atat de importante?), plus semnalizatoare cu sticla clara. Nimic revolutionar, insa pachetul arata coerent.
La interior am descoperit mici dar benefice modificari la consola centrala, un volan si un schimbator in piele foarte placute la atingere, un bord pe fond gri-deschis gradat pana la 200 km/h (!), o tapiserie cu model agreabil, CD cu MP3 si cateva artificii de design ce imita aluminiul.
Evolutia este vizibila, insa, sub capota. Noul motor cu nume de cod K4M este o dezvoltare in varianta 16 supape a motorului Renault de 1,6 litri, care a echipat initial (1998) Megan-ul faza 2 si Scenic. Produs in peste 600.000 de exemplare pe an in fabricile de la Valladolid (Spania), Curitiba (Brazilia) si Bursa (Turcia), este la ora actuala motorul de referinta al gamei M1 inferioare (Modus, Clio 3, Laguna 2, Kangoo).
Diferentele majore vin la partea superioara a motorului, distributia fiind cu reglaj hidraulic. Admisia a fost optimizata si mutata, la fel ca si evacuarea, in partea din spate a motorului, iar aprinderea se face cu cate o bobina pe fiecare bujie.
Citeste mai mult in ProMotor