Publicitatea prin motoare de cautare

Apropo.ro / 09.08.2005, 15:06
Publicitatea prin motoare de cautare
Publicitatea prin intermediul motoarelor de cautare va depasi bannerele clasice, pâna în 2010, în conditiile în care vânzarile online se vor dubla la 18,9 miliarde de dolari, de la 9,3 miliarde de dolari în 2004, a anuntat, luni, firma JupiterResearch. În cadrul estimarilor anuale

Publicitatea prin intermediul motoarelor de cautare va depasi bannerele clasice, pâna în 2010, în conditiile în care vânzarile online se vor dubla la 18,9 miliarde de dolari, de la 9,3 miliarde de dolari în 2004, a anuntat, luni, firma JupiterResearch.

În cadrul estimarilor anuale referitoare la publicitatea online, JupiterResearch afirma ca aceasta dezvoltare rapida reflecta, partial, cresterea de peste 12% pe an a publicitatii prin motoare de cautare, în urmatorii cinci ani, în timp ce bannerele vor înregistra un avans de numai 7%.

Dezvoltarea publicitatii prin motoare de cautare demonstreaza încrederea crescuta a companiilor de publicitate în piata, ca si gradul înalt de sofisticare la care au ajuns programele informatice.

Aceasta tehnologie software reuseste sa insereze publicitatea în cele mai populare mijloace de cautare de pe Internet.

„Asistam la un progres fenomenal care sta în spatele publicitatii prin motoare de cautare”, a declarat Gary Stein, analist la JupiterResearch.

În opinia acestuia, tot mai multe firme se folosesc de aceste mijloace de navigare pe Internet pentru a-si promova si comercializa produsele.

Dar marketingul prin intermediul motoarelor de cautare constituie doar un element care alimenteaza dezvoltarea publicitatii online, se mai arata în studiul realizat de JupiterResearch. Publicitatea clasificata prin Internet ar putea înregistra o crestere de aproape 10%, pentru a ajunge, în 2010, la 4,1 miliarde de dolari.

Firmele de publicitate ar putea, de asemenea, sa profite de pe urma unui numar crescut de familii care dispun de conexiuni rapide la Internet, pentru a transmite mesaje media „rich” sau „streaming”.

Mesajele de publicitate „rich” transmit mesaje audio, video si alte efecte interactive. Mesajele „streaming” transmit elemente audio sau video prin intermediul unei retele, care pot fi vizualizate sau ascultate în timp real, fara ca utilizatorul sa fie nevoit sa descarce fisierul.

Mesajele „rich” ar putea înregistra o crestere anuala de 25%, ajungând la vânzari de 3,5 miliarde de dolari, în timp ce „streaming media” ar putea avansa anual cu 30%, la 943 de milioane de dolari, pâna în 2010, în opinia JupiterResearch.

Mediafax Business/ IT